سرویس: سیاسی 17:08 - شنبه 28 مرداد 1396

نماینده سابق مجلس:

دولت دوازدهم همان دولت قبلی است/ سلفی گرفتن نمایندگان «تجربه تلخ» یک انتخاب غلط بود

نوباره وطن نماینده سابق مجلس می گوید: وادادگی به فرهنگ غرب و بی شخصیتی برخی نمایندگان در اتفاق مراسم تحلیف مشخص شد و باید بدانیم این اتفاق هم یک تجربه تلخ در انتخاب غلط منتخبان ملت بود.

به گزارش اصفهان شرق، بیژن نوباوه وطن،با بیان اینکه دولت فعلی با دولت قبلی تفاوت زیادی ندارد، اظهار کرد: وقتی ما می توانیم بگوییم این دولت چه دولتی است که برنامه آن با دولت پیشین متفاوت باشد، اما وقتی برنامه دولتی با دولت قبلی تفاوتی نکند، این همان دولت قبلی است.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه هیچ برنامه جدیدی از سوی دولت بیان نشده است، گفت: من از کابینه جدید تعجب کردم چرا که وزرایی که شاید خوب کار می کردند و جز کم حاشیه ترین وزیران بودند تغییر کردند و وزرایی که پرحاشیه و بسیار ضعیف بودند، مجدد معرفی شدند.

وی ادامه داد: وزیران اقتصاد و نیرو از وزیران کم حاشیه و پرکاری بودند که وزیر معرفی شده به جای آن ها مشخصه و ویژگی خاصی ندارد.

وزرای معرفی شده، وزیران پرحاشیه و کم کار هستند
نوباوه تصریح کرد: وزرای مسئله داری مانند وزیر راه و وزیر کار که مشکل دولت همین ها بودند، بار دیگر معرفی شدند.

پیشکسوت عرصه رسانه با بیان اینکه بعضی از این وزرا، وزیران تحمیلی از حانب برخی جناح ها به رئیس جمهور هستند، عنوان کرد: شاید خود آقای روحانی هم در بعضی موارد تمایلی داشته باشد اما مثل وزیر راه که بیلان کاری او در بحث مسکن منفی است و در زمان آقای هاشمی هم که کار می کردند، پس از چهار سال کار رشد مسکن را از 3/7  دهم درصد به 2/2 رساند و رشد مسکن 1/5 منفی شد این را به عینه نشان می دهد.

وی با بیان اینکه مسکن مهم ترین بخش اقتصاد در جامعه است، گفت: اگر مسکن در جامعه راه بیفتد و ساخت مسکن رونق بگیرد، بیش از صدها شغل در کشور به وسیله آن سامان می بیند اما وزیری که کارش به این حد ظریف است به دلیل ارتباط با برخی افراد در مجلس ابقا می شود.

نمایندگان همسو با دولت، رعایت حال دولت در تایید وزریران را می کنند
نوباوه با بیان اینکه مجلسی که با دولت هماهنگ است، مجلس برخواسته از وظایف اصلی نیست، عنوان کرد: وظیفه ذاتی مجلس نظارت بر عملکرد دولت است، وقتی مجلس و دولت از یک جناح باشند، آن وظیفه دولت مغفول می ماند و نمایندگان در انتخاب وزرا نیز نظر دولت را رعایت کرده و به دنبال به دست آوردن دل دولت هستند.

خبرنگار سابق رسانه ملی با بیان اینکه رئیس جمهور هیچ برنامه ای اعلام نکرده است، تصریح کرد: ما همان ضعف هایی را که از قبل در دولت می دیدیم، هنوز هم مشاهده می کنیم و به نظر می رسد که ما چهارسال همین مسیر قبلی را ادامه می دهیم.

وی در پاسخ به خبرنگار ما پیرامون چرایی وجود چنین رفتارهایی از سوی برخی نماینده ها و تنزل جایگاه نمایندگی مردم در مقابل وزیران، گفت: مجلس باید برخواسته از ملت باشد و اهداف کلان نظام را پیش ببرد، مجلس برخواسته از افرادی است که با عنوان نماینده حاضر می شوند و وقتی این افراد مستقل نباشند، قطعاً تحت تاثیر قرار می گیرند.

نمایندگان وابسته، منافع حزبی را به منافع کشور ترجیح می دهند
نوباوه ادامه داد: فردی که سواد و تجربه لازم را ندارد، خواه ناخواه وادادگی فکری به جریان های مختلف خواهد داشت و قبل از این که مصلحت کشور و منطقه را ببیند، نظری می دهد که به مصلحت یک جریان سیاسی است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به نبود جریان شناخته شده و سازوکار حزبی در انتخاب نمایندگان، گفت: سابقه افراد و عملکرد آن ها به درستی مشخص نیست و ممکن است خوب باشد و یا مناسب نباشد.

 

اتفاق مراسم تحلیف ذات برخی نمایندگان را نشان داد
نوباوه با بیان اینکه، جریان هایی مانند، اتفاق مراسم تحلیف بنیان فکری افراد را نشان می دهد، عنوان کرد: وادادگی به فرهنگ غرب و بی شخصیتی برخی نمایندگان در اتفاق مراسم تحلیف مشخص شد؛ روحانی که در مقابل یک زن اینگونه بایستد، اولین چیزی که زیر سوال می برد، روحانیت خود آن شخص است.

پیشکسوت عرصه خبر و رسانه و خبرنگار سابق رسانه ملی در نیویورک افزود: مردم باید تجربه کنند و بدانیم این اتفاق هم یک تجربه تلخ در انتخاب غلط نمایندگان مردم بود.

وی در پاسخ به خبرنگار ما پیرامون معایب انتخاب لیستی نمایندگان و وجود نوعی خفقان در صورت تک صدایی شدن، توضیح داد: اصل کلمه انتخاب به شکل لیستی بد نیست، فقط باید این انتخاب باید همراه با شناخت باشد؛ اشکال اصلی ما نداشتن تشکیلات حزبی است، در تشکیلات حزبی افراد شناخته شده هستند و سابقه آن ها وجود دارد و حزب براساس نیاز خود این افراد را انتخاب می کند.

پول گرفتن برای گنجاندن نمایندگان در لیست امید، نوعی تحمیق مدرن
نوباوه با بیان اینکه افرادی که حزبی را قبول دارند، افراد معرفی شده از سوی این حزب را می شناسند، تصریح کرد: وقتی رهبری معظم انقلاب، فرمودند به افرادی که می شناسید به صورت هماهنگ رای بدهید، ولی وقتی شما افرادی می آورید که آقای کرباسچی خودش می گوید ما دو میلیارد تومان درخواست کردیم برای اینکه افراد را در لیست بیاوریم، این نوعی تحمیق مدرن مردم محسوب می شود.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه اولین نکته در این انتخاب ها این است که طرف حاضر است به شخص رای بدهد که او را نمی شناسد، عنوان کرد: این انتخاب از نظر دموکراسی نوعی اشتباه استراتژیک است، مثل این که فردی، طرف مقابل خود را نمی شناسد و با او ازدواج کند، چند درصد احتمال موفقیت در این ازدواج وجود دارد؟!

مردم تاوان انتخاب خود در مجلس را پس می دهند
وی با بیان اینکه مردم باید در حدّی توقع داشته باشند که افرادی که به آن ها رای داده اند در آن سطح قرار دارند، اظهار کرد: وقتی می گویند چرا این رفتار را فلان فرد نشان داد، باید بدانند که از کوزه همان برون تراود که در اوست؛ وقتی که این آقایان نه رفتار دیپلماتیک می دانند و نه رفتار اخلاق مدار را رعایت می کنند، در خود غرب هم به این افراد می خندند و این مردم هستند باید تاوان انتخاب خود را بپذیرند.

انتهای پیام/صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.