سرویس: اقتصادی 16:04 - شنبه 28 مرداد 1396

نایب رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان:

۹۹ درصد گوشت‌ مصرفی رستوران‌ها از گوشت گوساله و گاو است

نایب رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان گفت: ۹۹ درصد گوشت‌های مصرفی در رستوران ها و فست‌فودها گوشت گاو وگوساله است.

به گزارش اصفهان شرق، عبدالرضا آقاجانی  اظهار داشت: از یک تا دو سال گذشته گوشت و شیر دام سنگین روی دست دامدار مانده و این در حالی است که اکنون دام سنگین وقتی از شیر گرفته نشده به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

وی بیان داشت: ورود ۱۰۰ هزار تن گوشت قرمز به نقل از مدیر کل شرکت پشتیبانی امور دام استان اصفهان، در حالی صورت گرفته که اگر از دامدار حمایت و از خروج دام سنگین از اصفهان جلوگیری شود به طور قطع نیاز به این حجم از واردات نیست.

نایب رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان با بیان اینکه دام سبک مثل تولید مرغ نیست که ۴۵ روز به بار آید بلکه باید در یک فرجه زمانی صبر کنند تا دام سبک به بازار عرضه شود، تصریح کرد: در حال حاضر دام سبک اصفهان از اطراف و استان‌های دیگر تامین می شود و این در صورتی است که اگر برنامه ریزی وجود داشت و از دامدار حمایت می شد، تا ۶ ماه نیاز به واردات نبود.

وی گفت: واردات دام سبک در حالی است که به هنگام به بار آمدن دام سبک دیگر بازار از دام سبک اشباع شده و تمام این دام ها روی دست دامدار باقی مانده و مجبور است برای تامین معیشت از این حرفه صرفنظر و به حمل بار از میدان تره بار راضی شود.

آقاجان با اظهار اینکه دیگر دامداری سنتی پاسخگو نیست، گفت: اصفهان در تامین دام سنگین نیازی به دیگر استان‌ها ندارد و هم اکنون ۹۹ درصد خوراک گوشت رستوران‌ها و دیگر استان‌ها از گوساله است.

وی در پاسخ به این سوال که مصرف زیاد گوساله و گاو آسیب های جبران ناپذیری به سلامت فرد وارد می‌کند، اضافه کرد: با توجه به این مسئله چاره‌ای برای تامین گوشت مردم نیست.

انتهای پیام/مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.