سرویس: سیاسی 15:09 - شنبه 28 مرداد 1396

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

شهردار اصفهان باید برای مردم و نهادهای داخل و خارج استان پذیرفته شده باشد/ برای انتخاب شهردار روش دیگری را می‌پسندم

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای قرار گرفتن در جایگاهی همچون شهرداری اصفهان شاخص‌هایی وجود دارد از جمله این که برای عموم مردم قابل قبول باشد.

به گزارش اصفهان شرق، حیدرعلی عابدی اظهار کرد: به عنوان یک شهروند اصفهان و به عنوان نماینده مردم اصفهان، برای انتخاب بهترین‌ها برای شورای شهر وظیفه‌ای داریم و این شورای شهر است که باید برای انتخاب شهردار برنامه‌ای مشخص داشته باشد.

وی افزود: ضمن احترامی که برای اختیار انتخاب شهردار توسط اعضای شورای شهر قائل هستم؛ ملاک‌هایی برای شهردار وجود دارد، برخی ویژگی‌ها مانند امانت‌داری، صداقت، پاک دستی و توانمندی برای هر کسی که می‌خواهد در نظام اسلامی مسؤولیت قبول کند لازم است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای قرار گرفتن در جایگاهی همچون شهرداری اصفهان شاخص‌های دیگری نیز وجود دارد از جمله این که برای عموم مردم قابل قبول باشد، همچنین آن فرد برای نهادهای داخل و خارج استان پذیرفته شده باشد تا بتواند امور کلان را پیگیری کند.

عابدی تأکید کرد: شهردار اصفهان علاوه بر موقعیت فردی، تحصیلاتی و تجربه بالا باید وجهه ملی قابل پذیرش داشته باشد و بتواند با بخش‌های مختلف کشور تعامل کند.

وی با اشاره به فرآیند انتخاب شهردار که از سوی شورای شهر اتخاذ شده گفت: برای این موضوع چند روش وجود دارد؛ روشی که در حال انجام است و می‌توان نام آن را حذفی گذاشت که با بررسی افراد به مرور آن‌ها را حذف کرده تا به فرد مورد نظر رسید.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: روش دیگری که آن را می‌پسندم این است که تمام افرادی که اعلام برنامه می‌کنند امتیازدهی بشوند تا نهایتاً یک نفر که بیشترین امتیاز را داشته انتخاب و نفر دوم نیز به عنوان ذخیره و گزینه احتمالی و از مابقی افراد قدردانی شود.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.