اصفهان شرق

ملت ایران به دلیل اعتماد برخی مسئولان به آمریکا، زیان بسیار متحمل شد

کدخبر: 141835
1396/05/27 در ساعت 15:45

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام و المسلمین هاشمی در خطبه اول پس از دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی در ادامه بحث عوامل سازگاری در خانواده که از جمله آنها عفت و حیا بود، بیان داشت: محدودیت هایی که اسلام در زمینه روابط جنسی وضع کرده ، زمینه ساز آن است که فرد به همسر خود به عنوان تنها تامین کنده نیاهای جنسی نگاه کند و خود را از وجود او بی‌نیاز نبیند. همچنین زنی که علاوه بر غریزه جنسی، حس خودنمایی و تبرج خویش را نیز به همسر منحصر می سازد، در اشتیاق بازگشت به منزل لحظه شماری می‌کند و با آراستگی جنسی و روحی، مهر و محبت همسر را به انحصار خود در می‌آورد.

هاشمی در ادامه به روایتی از پیامبر اکرم صلی علیه و آله اشاره کرده که میفرمایند: « بهترین زن زنی است که در برابر شوهرش با تبرج و زینت و در برابر دیگران پاکدامن و با حیا ظاهر شود». همچنین ایشان بدترین زن را کسی میداند که در برابر دیگران خودنمایی کند و با شوهر بی‌میلی کند.
خطیب نماز جمعه شهر محمدآباد در ادامه به یکی دیگر از ثمرات حیا و عفت که محبت می‌باشد اشاره کرده و بیان داشت: ثمره دیگر حیا که به دنبال نتایج قبلی حاصل می‌شود ایجاد علاقه و محبت میان همسران است. ایشان ایجاد و تثبیت احترام و جلوگیری از ظهور پلیدی‌ها را از دیگر نتایج عفت و حیا برشمردند.

خطیب جمع شهر محمدآباد در خطبه دوم پس از دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و تشکر از حضور مردم در نماز جمعه، به شهادت امام محمد تقی (جواد الائمه) علیه السلام اشاره کرده و ضمن عرض تسلیت شهادت این امام همام به ذکر روایتی از حضرت پرداخته که می‌فرمایند: ایاک و مُصاحبة الشریر فانه کالسیف المسلول یَحسُنُ مَنظَرُ و یقبح اَثرُه. حضرت میفرماید از همراهی و رفاقت با انسان شرور و خبیث بپرهیز، چون او مثل شمشیر کشیده شده است که ظاهری زیبا و آراسته دارد ولی اثر آن زیان بار است. انسان اگر با چنین افرادی مصاحبت داشته باشد، فریب ظاهر آنها را می خورند، چراکه دارای ظاهری آراسته، بیانی اغواگر ولی باطن آنها کثیف و پلید است و در موقع مقتضی ضربه خود را خواهند زد.

هاشمی در ادامه افزود: این روایت بسیار راه گشا است، هم در زندگی فردی و هم اجتماعی و سیاسی. چه بسیار افرادی که ادعای تدین می‌کنند، ادعای انقلابی گری میکنند ولی باطن آنها تاریک و سیاه است و اگر انسان مواظب نباشد ضربه آنها مهلک است.

خطیب جمعه شهر محمدآباد در ادامه افزود در مسائل سیاسی نیز مصاحبت و همراهی با مستکبرین زیان بار است و ملت ایران به خاطر اعتماد برخی مسئولین به آنها مخصوصاً امریکا زیان های زیادی را متحمل شده است.

هاشمی به 28 مرداد سال 1332 اشاره کرده و این کودتا را حاصل اعتماد مصدق و جبهه ملی به امریکا دانست. امروز نقض برجام از طرف امریکا هم از دیگر شرارتهای امریکا علیه کشور داشت که بار دیگر بی اعتماد بودن به مستکبرین را ثابت کرد.

هاشمی در پایان خطبه دوم به بازگشت آزادگان اشاره کردند و یاد و نام آنان را گرامی دانستند.