اصفهان شرق

مجلس باید به عناصر انقلابی، جوان و خستگی ناپذیر رای بدهد

کدخبر: 141832
1396/05/27 در ساعت 15:40

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل شامحمدی امام جمعه ورزنه ظهر امروز در جمع نمازگزاران در محل مسجد جامع  ضمن دعوت به تقوای الهی و پرهیز از گناه اظهارداشت: یکی از آسیب های اجتماعی اشرافیگری ودنبال تجمل رفتن است که این مسئله از مصادیق زیان بارآسیبهای  اجتماعی است هر روز وسایل وامکانات زندگی را به گونه ای برای خود فراهم ساختن که هم خودرا به مشقت اندازد وهم فقرا ومستمندان وقشر کم در امد جامعه که باعث می شود فساد در جامعه ایجاد شود.

وی به آیه 6 سوره اسراء اشاره و خاطرنشان کردند: خداوند در قرآن می فرماید اگر قومی را بخواهیم هلاک کنیم به زندگی اشرافی گرها وسعت می دهیم  تا منجر به فسق وفجور در جامعه شوند و جامعه روبه تباهی برود.

امام جمعه ورزنه  به الگو گرفتن در زندگی  اشاره و افزود: بهترین الگو برای زندگی بدون اشرافی گری وتجمل گرایی زندگی حضرت علی(ع) وحضرت فاطمه زهرا(س) می باشد که در عین سادگی زندگی خود را شروع کردند ودنیایی را متحول کردند ولی متاسفانه امروز در جامعه ما بخاطر همین تجملات زندگی جوانان وازدواج آنها به عقب می افتد.

خطیب جمعه ورزنه  به  نامه امیر المومنین به عثمان بن حنیف اشاره وتصریح نمود: امیر المومنین علی (ع) به عثمان بن حنیف نوشت که تو ماموم امامی هستی که از دنیا به دو پیراهن مندرس ودو قرض نان اکتفا می کند این الگوی زندگی اسلامی است که باید در زندگی خودمان پیاده کنیم.

امام جمعه ورزنه به روایتی از امیر المومنین اشاره و بیان داشت: بزرگترین درد جامعه از نظر علی (ع) آن است که کسی با شکم سیر بخوابد واطرافیانش گرسنه باشند وبه فکر انها نباشند این اشرافی گری و تجمل نشات گرفته از دوری وفاصله جامعه وافراد جامعه با قرآن است.

حجت الاسلام شا محمدی امام جمعه ورزنه درخطبه دوم ضمن تسلیت شهادت امام جواد(ع)  اظهار داشت: از مشهورترین القاب امام محمد تقی (ع) جواد است یعنی بخشنده،جود و بخشش و تفضل آن امام بزرگوار به جایی رسید که به جواد الائمه لقب گرفت وما باید در زندگی خود رسیدگی به فقرا ومستمندان را در اولویت قرار بدهیم واز امامان معصوم الگو بگیریم.

وی  در ادامه به هفته جهانی مساجد اشاره و افزودند: از مسئولین فرهنگی وهیات امنا های مساجد می خواهیم که در جهت  زیبا سازی، بهداشت وفعال نمودن برنامه های فرهنگی وفرصت دادن به جوانان تلاش کنند چرا که مسجد مکانی است که رزمنده جنگ ودانشجوی انقلابی وجوان پرشور وپر تلاش در عرصه علم تربیت می کند .

امام جمعه ورزنه به جلسات رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت اشاره و تصریح کرد:  مجلس باید به عناصر انقلابی وپر کار وجوان وخستگی ناپذیر رای بدهد واز ورود افراد پیر وناکار امد به بدنه دولت جلوگیری کند که این یکی از خواسته های ملت در جهت رفع مشکلات است.
حجت الاسلام شامحمدی به شهادت شهید مدافع حرم محسن حججی اشاره واظهار داشت:جوانی با ایمان که عیش ونوش دنیار را رها کرد وبرای دفاع از حریم اهلبیت جان خود را در طبق اخلاص می گذارد واهدا می کند و با شهادتش یاد آور صحنه کربلادر روز عاشورا می شود و ره صد ساله را یک شبه طی می کند.

امام جمعه ورزنه  بیان داشت: در دست نوشته شهید چنین می خوانیم که شک نکنید راه ولایت همان راه علی است ورهبر برحق سیدعلی ست همه خوشی ها را رها کرد وبرای دینش سر داد تا سر رهبرش در سلامت باشد  با خون او اسلام آبیاری می شود  وعکس پر صلابت او اسلام را زنده می کند ولی متاسفانه بعضی از نمایندگان بی اندیشه در مجلس عکس ذلت می گیرند واینها با کارشان مایه ذلت می شوند وباید با چنین نمایندگانی برخورد کرد اینها سوگند خوردند تا حافظ عزت واقتدار ما باشند ولی عزت مارا زیر سوال بردند.

خطیب جمعه ورزنه به  سه عرصه حضور جوان انقلابی وتلاشگر اشاره وتصریح کرد : امروز جوانان در عرصه جنگ وجهاد همچون شهید محسن حججی سر می دهند مایه افتخار نظام واسلام می شوند و بعضی در سنگر دیگر برای آبادانی تلاش می کنند همین جوانان بسیجی که در طرح هجرت برای مرمت وزیباسازی فضا های آموزشی کار جهادی انجام دادند که لازم می دانم از فرماندهی محترم بسیج دانش آموزی شهید رجایی واین بسیجیان پرشور تشکر کنیم.

وی تصریح کرد: در عرصه علم هم جوانان انقلابی ومذهبی پیشتاز هستند همانند علیرضا نامدار این جوان پر استعداد که رتبه یازدهم کشوری در کنکور سراسری کسب می کند که مایه افتخار شهر ورزنه ومنطقه می باشد که از مربیان ومعلمین ،پدر ومادر این جوان عزیز و مسئولین آموزش وپرورشبه ویژه ریاست محترم بخاطر تربیت چنین افرادی تشکر و قدر دانی می نماییم.

حجت الاسلام شا محمدی به 26 مردادماه سالروز باز گشت آزادگان به میهن اسلامی ایران اشاره و اظهار داشت: آزادگان عزیز با استقامت وصبر خود به ما درس پایداری وایستادگی دادند وامروز رسیدن به قله های عزت را مدیون ایثارگری های همه ایثارگران به ویژه آزادگان عزیز وبزرگوار هستیم.