سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 08:00 - شنبه 28 مرداد 1396

نماینده مردم اصفهان در مجلس؛

شهردار آینده اصفهان نباید در دوره مدیریتی خود مرتکب تخلف و لغزش شده باشد/ زمانی برای آزمون و خطا نیست

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهردار آینده اصفهان باید کسی باشد که در دوره مدیریتی خود مرتکب تخلف و لغزش نشده باشد.

به گزارش اصفهان شرق، حمیدرضا فولادگر اظهار کرد: با توجه به نتیجه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باید به آرای مردم احترام گذاشت و طبعاً شورای اسلامی شهر اصفهان نیز بر اساس قانون اختیار انتخاب شهردار را دارد.

وی افزود: شهرداری در کلان‌شهر اصفهان تنها به عنوان یک اداره نیست بلکه مدیریت یک شهر بزرگ با جمعیتی بالغ بر 2 میلیون و 200 هزار نفر است که با صدها مسأله و چالش روبروست، این مسائل تنها به بخش عمرانی و ساخت و ساز محدود نمی‌شود و به بخش‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نیز مرتبط است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به وسعت ساختار شهرداری، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به آن، اختیارات و اعتباراتی که شهرداری‌ها دارند و عمدتاً میزان آن از اعتبارات دولتی هم بیشتر است، مدیریت آن به مراتب پیچیده‌تر است.

وی با بیان اینکه ویژگی‌های شهردار آینده اصفهان باید جامع باشد، تصریح کرد: فردی که به عنوان شهردار کلان‌شهری مثل اصفهان انتخاب می‌شود باید دارای سوابق اجرایی مشخص، تجربه و تخصص مرتبط با مسائل شهری باشد؛ همچنین باید شخصی متعهد باشد و امتحان خود را پس داده باشد، چراکه برای شهری مثل اصفهان نمی‌توان ریسک کرد و زمانی برای آزمون و خطا نیست.

فولادگر ادامه داد: نمی‌توان گفت یک فرد بی‌تجربه را به عنوان شهردار معرفی کرد که تازه بخواهد تجربه بیاموزد و آب‌دیده شود، بنابراین چنین مسؤولیت خطیری باید بر عهده افرادی قرار داده شود که امتحان خود را پس داده باشند و تجربه، تعهد و تخصص کافی را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: شهردار آینده اصفهان باید کسی باشد که در دوره مدیریتی خود مرتکب تخلف و لغزش نشده باشد؛ ما به عنوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی به لحاظ اجرایی دخالتی در انتخاب شهردار نداریم اما موظف به انجام وظایف نظارتی خود هستیم و انتظار داریم که شورای اسلامی شهر اصفهان دقت بیشتری در انتخاب شهردار کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: در گزینه‌های قبلی شورای پنجم برای انتخاب شهردار افراد مجرب‌تری در سطح ملی و استانی وجود داشت، اما همچنان در 4 گزینه باقی‌مانده هم افرادی وجود دارند که بتوان روی آن‌ها حساب کرد، چراکه در میان همین 4 گزینه، گزینه‌های جامع‌تر با سوابق ملی و استانی نیز وجود دارد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.