اصفهان شرق

گسترش احساس امنیت در گرو مبارزه با خشونت/ طراحی سامانه میثاق مهر

کدخبر: 141792
1396/05/28 در ساعت 09:30

به گزارش اصفهان شرق، محمدرضا قنبری اظهار داشت: یکی از شاخص‌های توسعه اجتماعی هر کشور امنیت است که وجود آن می‌تواند موجب نوعی احساس ایمنی فردی در ابعاد روحی، روانی و جسمی شود.

وی افزود: بعد از نیازهای اولیه زندگی، احساس امنیت مهم‌ترین نیازی است که انسان‌ها در همه جوامع از گذشته تا حال به دنبال آن بوده‌اند و هر چه افراد احساس امنیت بیشتری در جامعه داشته باشند به همان اندازه در فرآیند تحولات اجتماعی نقش‌آفرینی بیشتری می‌کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اصفهان گفت: جهت تأمین هر چه بیشتر امنیت، معاونت به بررسی وضعیت میزان همکاری مشترک نیروهای انتظامی و سپاه در راستای شناسایی سارقین حرفه‌ای و احصاء راهکارهای عملیاتی بسیج و ناجا به‌منظور شناسایی سارقین در تعامل با سازمان‌ها همکاری نموده است.

قنبری عنوان کرد: همچنین تشکیل 2 نشست تخصصی و تصویب 12 مصوبه درخصوص همکاری عملیاتی بسیج و ناجا جهت شناسایی سارقان حرفه‌ای وتقویت گشت‌های انتظامی و اطلاع رسانی، برگزاری گردهمایی جهت آموزش معاونین خدمات شهری مناطق 15 گانه اصفهان برای شناسایی سارقان حرفه‌ای از جمله این اقدامات است.

وی درباره اقدامات صورت گرفته برای تأمین هر چه بیشتر امنیت اضافه کرد: ارسال نامه به دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان در جهت برگزاری جلسه با فرماندهان بسیج و نیروی انتظامی شهرستان‌ها به لحاظ رفع موانع همکاری بسیج و ناجا درراستای شناسایی سارقان حرفه‌ای و تقویت گشت‌های انتظامی و ارسال گزارش به این معاونت، تهیه و ترسیم روند 5 ساله سیمای استانی و شهرستانی خشونت، فراخوان برنامه‌های دستگاه‌های ذی‌نفع درحوزه خشونت و دریافت گزارش ازاقدامات و تبیین وضعیت مطلوب از جمله اقدامات صورت گرفته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اصفهان با اشاره به اهمیت موضوع آموزش تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین راهکارها و لازمه موفقیت در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش است که حمایت از 15 پایان نامه در حوزه خانواده و آسیب‌های آن، حمایت از 7 طرح پژوهشی در حوزه خانواده، برگزاری 6 کارگاه آموزشی تخصصی ویژه کارشناسان مشاوره مراکز مشاوره با همکاری بهزیستی استان، صورت یافته است.

وی تصریح کرد: انجام تحقیق با موضوع بررسی انگیزه‌های طلاق متقاضیان طلاق در شهر اصفهان، برگزاری 13 کارگاه آموزشی مهارت‌های خانواده برای زوجین متقاضی طلاق و دچار تعارض زناشویی در 77 ساعت آموزشی برای قریب 100 نفر، چاپ طنزنامه خانوادگی – اجتماعی با محتوای مهارت‌های ارتباطی، تهیه و تدوین پوسترهایی با عناوین خانوادگی و طنز، تهیه و تدوین کتاب در دست چاپ با عنوان «بازسازی زندگی پس از طلاق» از دیگر اقداماتی است که در زمینه آموزش عملیاتی شده است.

قنبری در پایان ابراز داشت: سامانه میثاق مهر شامل آموزش مجازی مهارت‌های خانواده ویژه افراد در شرف ازدواج مراجعه کننده به دفاتر ازدواج حاوی محتواهای آموزشی مهارت‌های ارتباطی و زندگی، آموزش‌های پیش از ازدواج  در قالب فیلم‌های آموزشی، فایل‌های صوتی، معرفی مقاله و کتاب‌های مرتبط با خانواده، انجام تست شخصیت 16 عاملی کتل و … با همکاری بهزیستی، ثبت اسناد، و کانون سردفتران ازدواج و طلاق با هدف کاهش طلاق طراحی شده است.

انتهای پیام/فارس