سرویس: فرهنگ و هنر 17:05 - جمعه 27 مرداد 1396

سرپرست معاونت فرهنگی اداره ارشاد اصفهان مطرح کرد

ثبت ۴۰۰ گروه تعزیه در اصفهان/‌تصویب اساس‌نامه شورای تعزیه

سرپرست معاونت فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان‌گفت: حدود ۴۰۰ گروه تعزیه در این استان به ثبت رسیده و این تعداد افزایش می‌یابد.

به گزارش اصفهان شرق، پرویز طاهری از ساماندهی فعالیت گروه‌های تعزیه در استان اصفهان در یک سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: برای یکسان‌سازی و هماهنگی امور تعزیه و شبیه‌خوانی در سطح استان، آموزش، آسیب‌شناسی، نظام بخشیدن مطابق ضوابط، اعزام گروه‌های تعزیه و برگزاری مجالس شبیه خوانی در استان اصفهان شوراهای تعزیه و شبیه‌خوانی تشکیل شد.

وی  با اشاره به تعداد اعضای شورای تعزیه در شهرستان‌ها افزود: شهرستان‌هایی که تا 15 گروه شبیه‌خوانی ثبت شده دارند سه نفر عضو شورا و بالاتر از 15 گروه پنج نفر عضو شورای تعزیه و شبیه‌خوانی هستند که تحت نظارت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت دارند.

سرپرست معاونت فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان سیاست‌گذاری در امور تعزیه را از وظایف شورا دانست و خاطرنشان کرد: پیشکسوتان عرصه تعزیه حافظان این هنر هستند و آموزش و انتقال آن به نسل‌های آینده بر عهده شما‌ست در حالی که امور پشتیبانی، تأمین امنیت و غیره بر عهده سایر ارگان‌ها است.

وی با اشاره به تصویب اساس‌نامه شورای تعزیه توسط شورای استان در آینده تصریح کرد: انتخابات شورای تعزیه و شبیه خوانی برای نخستین بار در استان اصفهان برگزار می‌شود.

طاهری شهر فلاورجان را با 56 گروه شبیه خوانی ثبت شده دارنده بیشترین گروه تعزیه در استان اصفهان دانست و گفت: شهر اصفهان با 44 گروه ثبتی تعزیه در رتبه دوم قرار دارد و در کاشان نیز 9 گروه تعزیه ثبت شده و چهار گروه در حال ثبت وجود دارد.

طاهری با بیان اینکه 23 شهرستان استان اصفهان دارای پنج تا 56 گروه شبیه خوانی ثبت شده دارند، اضافه کرد: تاکنون 400 گروه تعزیه در استان اصفهان به ثبت رسیده ‌و این تعداد افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.