سرویس: سیاسی 18:30 - پنجشنبه 26 مرداد 1396

استاندار اسبق اصفهان:

گزینه‌های شهرداری اصفهان به خاطر رأی‌آوری، مسؤولیت‌ها را پیش‌فروش نکنند/ منتخبان شورای پنجم تصورات اشتباهی از اختیارات این شورا دارند

استاندار اسبق اصفهان گفت: گزینه‌های شهرداری اصفهان به خاطر رأی‌آوری، مناصب و مسؤولیت‌های شهرداری را پیش‌فروش نکنند چراکه این‌ها امانتی در دستان آن‌هاست.

به گزارش اصفهان شرق، سید محمود حسینی با اشاره به فرآیند انتخاب شهردار اصفهان اظهار کرد: با توجه به مجموع مسائلی که شهر اصفهان دارد، باید فردی به عنوان شهردار اصفهان انتخاب شود که در قامت این شهر باشد.

وی افزود: شهردار آینده اصفهان باید مشکلات شهر و مردم را ملاک کار خود قرار دهد، مهم‌تر آنکه پاک‌دست باشد و تیمی پاک‎‌دست داشته باشد؛ گزینه‌های شهرداری اصفهان به خاطر رأی‌آوری، مناصب و مسؤولیت‌های شهرداری را پیش‌فروش نکنند چراکه این‌ها امانتی در دستان آن‌هاست.

* اصفهان باید از مشکل خشکی زاینده‌رود نجات پیدا کند

استاندار اسبق اصفهان در دولت اصلاحات گفت: انتخاب شهردار اصفهان باید بر اساس شایسته‌سالاری باشد نه اینکه افرادی بخواهند بر اساس قول و قرارهایی کسب رأی کنند و شهردار شود؛ شهردار اصفهان در رأس همه کارها باید به عمق مسائل و مشکلات شهر اصفهان تسلط کامل داشته باشد.

وی تصریح کرد: اصفهان باید از این شرایطی که در آن گرفتار شده خارج شده و به حالت پایدار برسد، اصفهان باید در مرحله اول از مشکل خشکی زاینده‌رود و آلاینده‌های زیست‌محیطی نجات پیدا کند تا بماند و بقاء داشته باشد؛ البته شاید این سؤال مطرح شود که شهرداری در این زمینه اختیاراتی ندارد اما شورای شهر و شهرداری می‌توانند در مدیریت آب با تعامل، پیگیری و گفت‌وگو در سطوح استانی و ملی نقش مؤثری ایفا کنند.

* به من اعلام شد اگر امثال شما شهردار شوند پس ما چه کاره‌ایم؟

حسینی با بیان اینکه محور کار شهرداری باید بر اساس مشارکت شهروندان باشد، یادآور شد: حفظ کرامت شهروندان یکی از مهم‌ترین اهداف یک شهردار قوی و فعال است؛ تیم اجرایی آینده شهرداری اصفهان باید پاک‌دست، مردم‌مدار و انسان‌محور باشد و در مسائل فرهنگی به سبک زندگی ایرانی‌اسلامی بپردازد تا رفاه شهروندان تأمین شود.

وی عنوان داشت: عده‌ای از منتخبان شورای پنجم شهر اصفهان که به فراکسیون «اردستانی‌ها و فریدنی‌ها» معروف هستند، به بنده صریحاً اعلام کردند که «اگر امثال شما شهردار شوند پس ما چه کاره‌ایم؟ با وجود شما ما دیگر کاره‌ای نیستیم» البته گویا این عزیزان شناختی از وظایف شورا ندارند، شورا مقام سیاست‌گذاری و نظارت دارد و در مقام اجرایی نیست.

* گویا منتخبان شورای پنجم تصورات اشتباهی از اختیارات این شورا دارند

استاندار اسبق سیستان و بلوچستان تصریح کرد: شورای اسلامی شهر در حقیقت یک مجلس و پارلمان محلی است و قدرت اجرایی ندارد؛ همان‌گونه که نمایندگان مجلس شورای اسلامی یک وزیر را انتخاب می‌کنند و پس از آن تنها وزیر اختیارات اجرایی وزارت مربوطه را دارد، شهردار نیز همین‌گونه است و پس از انتخاب توسط شورای شهر اختیارات اجرایی در دست اوست و تنها نظارت در دست اعضای شورای شهر خواهد بود.

وی ادامه داد: بر اساس آنچه که برخی از منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان به اینجانب اعلام کردند، گویا تصورات اشتباهی از اختیارات این شورا دارند و تعبیرشان این بود که «اگر شما باشید پس ما چه‌کاره‌ایم؟»؛ حال نمی‌دانم برنامه آن‌ها برای شهر اصفهان چه خواهد بود و می‌خواهند چه کسی را به عنوان شهردار انتخاب کنند.

* توصیه به منتخبان شورای پنجم برای حفظ منافع مردم

حسینی اذعان داشت: مدیریت شهری اصفهان در سطح ملی است چراکه شهری با 2 میلیون و 200 هزار نفر جمعیت است که با مسائل مختلفی همراه است و طبیعتاً نیازمند مدیری است که بر معضلات شهر اصفهان شناختی کامل داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قضاوت در مورد عملکرد شورای پنجم هنوز زود است و باید صبر کنیم و ادامه فعالیت‌های آنان را سنجید اما تا آن‌جایی که از منتخبان این شورا شناخت دارم به آنان توصیه می‌کنم که فقط مسائل کلان شهر اصفهان و منافع مردم این شهر را در نظر بگیرند و به منافع دیگری فکر نکنند تا بتوانند موفق باشند.

به گزارش فارس، سید محمود حسینی که در دولت اصلاحات به مدت 3 سال استاندار اصفهان و به مدت 5 سال استاندار سیستان و بلوچستان بوده است در سوابقش معاونت امور استانی واحد فرهنگی بنیاد شهید مرکز، عضویت هیأت علمی و مسؤول بخش فرهنگی جهاد دانشگاهی اصفهان و رئیس طرح و برنامه‌ریزی نیروی انسانی مدیر منابع انسانی شرکت ملی گاز نیز دیده می‌شود. حسینی جزو 8 گزینه نهایی منتخبان پنجمین دوره شورای شهر اصفهان برای حضور در شهرداری این کلانشهر بود که روز گذشته در بین 4 نامزد نهایی این شورا قرار نگرفت.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.