سرویس: اخبار شهرستان 18:12 - پنجشنبه 26 مرداد 1396

دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی ورزنه:

محصولات آبیاری شده با پساب در شرق اصفهان، آلودگی را به سبد غذایی مردم وارد می کند

خلیلی ورزنه گفت: کشاورزان خواسته ناحقی ندارند و خواستار اجرای عدالت هستند زیرا بر اساس حکم دادستانی استفاده از پساب برای کشت محصولات کشاورزی ممنوع است.

دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی ورزنه در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به اینکه کشاورزان پیگیر اجرای وعده های مسئولان هستند، گفت: صحبت کشاورزان در اعتراض به برداشت پساب و آزاد نشدن حریم زاینده رود حد فاصل پل زیار تا سد رودشتین است و مسئولان باید پاسخی واضح به این قشر دلسوز دهند.

رضا خلیلی ورزنه با بیان اینکه برخی کشاورزان در منطقه براآن جنوبی از پساب برای آبیاری مزارع خود استفاده می کنند، اظهار کرد: کشاورزان خواسته ناحقی ندارند و خواستار اجرای عدالت هستند زیرا بر اساس حکم دادستانی استفاده از پساب برای کشت محصولات کشاورزی ممنوع است و سازمان جهاد کشاورزی باید برای حفظ سلامت مردم بر برداشت غیر قانونی برخی کشاورزان از پساب نظارت داشته باشد.

وی افزود: حدود دو سال است که بیشتر از ۱۰۰ کیلومتر از مسیر حریم و بستر زاینده برای احداث جاده دسترسی در شرق اصفهان آزاد شده است که شامل ساحل شمالی از شهر اصفهان تا ورزنه و همچنین ساحل جنوبی نیز از اصفهان تا بند جندیج می شود.

دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی ورزنه با ابراز تاسف از عدم آزادسازی ادامه مسیر رودخانه در شرق اصفهان، تصریح کرد: دو کیلومتر مسیر در حد فاصل پل زیار تا سد رودشتین آزادسازی نشده و هر بار که سازمان آب، قصد آزاد کردن داشت، کار تعطیل شد.

وی تاکید کرد: دو روز پیش با کشف تونل که از لوله ۲۴ اینچ پساب پمپاژ می شد، علت مخالفت مشخص شد و متخلفین با خیال راحت پساب را برداشت می کردند و این یعنی ورود آلودگی به سبد غذایی مردم که باید بررسی شود.

خلیلی ورزنه خاطرنشان کرد: مردم خواستار این هستند که با متخلفین برخورد شود زیرا کشت برنج و پیاز و گوجه با پساب با سلامت جامعه بازی می کند و باید شبکه بهداشت به این امر نظارت داشته باشد.

انتهای پیام/ ش

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.