سرویس: اجتماعی 10:45 - جمعه 27 مرداد 1396

معاون حج و عمره مرکز پزشکی؛

آب زمزم از نظر فلزات سنگین بهتر از آب تهران است

معاون حج و عمره مرکز پزشکی هلال احمر در توضیحاتی، ادعاها درباره سالم‌نبودن آب زمزم را تکذیب کرد و به زائران گفت: آب زمزم هیچ مشکلی ندارد و با خیال راحت می‌تواند بیاشامند و حتی به عنوان سوغات می‌توانند این آب را به ایران منتقل کنند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام قاضی عسگر با رد ادعاها درباره سالم نبودن آب زمزم، وجود نیترات و آرسنیک بیش از حد مجاز در آب زمزم را خلاف واقع  خواند و گفت: با آزمایشهایی که صورت گرفت مشخص شد که این حرف کاملاً نادرست است.

پیرحسین کولیوند معاون حج و عمره مرکز پزشکی هلال احمر نیز  گفت: ما در سه نوبت آب زمزم توزیعی در مدینه و مکه را به ایران بردیم و در آزمایشگاه تخصصی و مرجع سلامت آب که مربوط به سازمان آب است ارائه دادیم. آنها هم مرتب نمونه‌ها را آزمایش کردند. فلزات سنگین موجود در آب زمزم کمتر از حد مجاز است و از آب  تهران سالم تر است.

وی ادامه داد: اینکه درباره میزان آرسنیک موجود در آب زمزم مطالبی گفته می‌شود، ما تأکید کردیم برای انجام آزمایش و مشاهده شد که بسیار کمتر از حد مجاز سازمان جهانی و استاندارد ایران است. بی انصافی است کسی بیاید و به آب زمزم چنین نسبت‌هایی بدهد. آزمایش علمی هم انجام دادیم و به یقین هم رسیدیم و دلیلی ندارد دیگر کسی درباره سلامت آب زمزم تشکیک کند.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.