سرویس: اجتماعی 15:00 - پنجشنبه 26 مرداد 1396

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس اصفهان مطرح کرد

وضعیت نامناسب موزه دفاع مقدس اصفهان 20 سال پس از آغاز فرآیند ساخت

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان گفت: دیگر بیشتر از این برای استان اصفهان زشت است که پس از کلنگ خوردن 20 ساله ساخت موزه دفاع مقدس؛ هنوز فاز اول این موزه هم تکمیل نشده است.

به گزارش اصفهان شرق، سردار مجتبی شیروانیان در خصوص روند پیشرفت موزه دفاع مقدس اصفهان اظهار کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر آثار دفاع مقدس همان‌طور که از عنوانش پیداست، مسؤولیت رسالت مهم حفظ آثار دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را دارد.

وی افزود: اگر معتقدیم که هر آنچه افتخار و صلابت در این کشور وجود دارد، به سبب شهداست؛ همان‌طور که سعی کرده‌ایم یاد و خاطره شهدا را در عرصه‌های مختلف حفظ کنیم، بحث حفظ آثارشان و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که تبلور آن در موزه دفاع مقدس است را نباید فراموش کنیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان تصریح کرد: موزه دفاع مقدس یکی از مطالبات مردم شهید پرور اصفهان است چرا که این قشر بیشترین حضور را در دوران دفاع مقدس داشته‌اند؛ یگان‌های نظامی، انتظامی، دستگاه‌های مختلف استان و مخصوصاً مردم حضور مؤثری را در دفاع مقدس داشتند.

وی تأکید کرد: مردم ولایت‌مدار و شهید پرور اصفهان 23 هزار شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم به این نظام کرده‌اند، هم چنین بیش از 49 هزار جانباز و صدها هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس داشته‌اند.

شیروانیان ادامه داد: همه این موارد آثاری هستند که باید حفظ و قدر دانسته شوند؛ خواهش ما در این راستا از مسؤولان استانی و کشوری این است که دیگر بیشتر از این برای استان اصفهان زشت است که پس از کلنگ خوردن 20 ساله ساخت موزه دفاع مقدس؛ هنوز فاز اول این موزه هم تکمیل نشده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فاز اول موزه دفاع مقدس اصفهان 90 درصد پیشرفت داشته است، عنوان کرد: رویکرد موزه دفاع مقدس اصفهان رویکردی دیجیتالی است و بخشی از محتوای آن قرار است تا به صورت دیجیتال ارائه شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با اشاره به نخستین جشنواره فناوری‌های نوین که اخیراً در اصفهان برگزار شد، گفت: بخشی از فناوری‌های نوین این جشنواره در موزه دفاع مقدس به جهت اینکه حالت ایستایی نداشته باشند و قابلیت به‌ روزرسانی داشته باشند، استفاده می‌شوند.

وی در پایان ابراز کرد: امیدواریم تا چه مسؤولان استانی چه مسؤولان کشوری این توفیق را داشته باشند که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیش از پیش بنیاد حفظ آثار را همیاری کنند تا بتوانیم حداقل در سال جاری با اعمال مساعدت‌های وعده داده شده، فاز اول موزه دفاع مقدس اصفهان به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.