اصفهان شرق

بحران آب زاینده‌رود مهم‌ترین دغدغه نمایندگان در دیدار با وزیر پیشنهادی نیرو/ طرح بهشت‌آباد بر زمین‌مانده است

کدخبر: 141643
1396/05/26 در ساعت 08:00

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی با اشاره به برگزاری نشست مجمع نمایندگان استان اصفهان اظهار کرد: اعضای مجمع نمایندگان استان اصفهان طی دو جلسه برای حل بزرگ‌ترین مشکل و معضلی که در استان  می‌توان ادعا کرد و تمام مشکلات استان را تحت تأثیر خود قرار داده با وزیر پیشنهادی نیرو (حبیب‌الله بیطرف) جلسه داشتند.

وی افزود: نمایندگان استان اصفهان در دو جلسه با حضور اکثریت نمایندگان مشکلاتی که مربوط به حوزه وزارت نیرو بود و مهم‌ترین دغدغه در استان اصفهان را بیان کرده و به‌ صورت مشترک بر چند مسأله تأکید داشتند؛ پروژه‌های آب‌رسانی، مدیریت یکپارچه آب، بحث مهم حق‌آبه‌ها و آبیاری نوین از جمله این موارد بودند که نمایندگان در مورد آن‌ها سؤالاتی داشتند؛ این مسائل با استقبال وزیر پیشنهادی نیرو و قول مساعد برای حل این مشکلات مواجه شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان تصریح کرد: احیای زاینده‌رود و تالاب گاوخونی، ساماندهی رودخانه از سرچشمه زاینده‌رود و طرح مهم بهشت‌آباد بر زمین‌مانده است که برای انتقال آب آشامیدنی از چهار محال و بختیاری به اصفهان و فلات مرکزی حائز اهمیت است، این موضوعات مهم‌ترین مسائل مطرح‌ شده توسط نمایندگان استان بود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: احیای آب زاینده‌رود مهم‌ترین دغدغه نمایندگان استان است، اگر به خشکی تالاب گاوخونی توجه نشود معضل زیست‌محیطی برای کشور ایجاد خواهد کرد.

وی در پایان بیان کرد: به عقیده کارشناسان ریزگردهای ناشی از خشکی این تالاب به استان‌های مجاور و تهران نیز نفوذ خواهد کرد که نمونه آن امسال به‌ وضوح دیده شد که وزیر پیشنهادی اطمینان داد در صورت کسب رأی اعتماد از مجلس در اسرع وقت برای حل بزرگ‌ترین معضل استان گام‌های مؤثری بردارد.

انتهای پیام/فارس