سرویس: روحانیت 13:09 - چهارشنبه 25 مرداد 1396

آیت الله طباطبایی نژاد:

تربیت شهدایی همچون شهید حججی، از تعظیم شعائر الهی منشأ می‌گیرد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه منشأ تعظیم شعائر الهی، تقوای قلبی است، گفت: تربیت شهدایی همچون شهید محسن حججی از تعظیم شعائر الهی منشأ می‌گیرد.

به گزارش اصفهان شرق، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان آیت‌الله سید یوسف طباطبایی ‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و اعضاء این شورا در استان اصفهان و  با بیان اینکه منشأ تعظیم شعائر الهی، تقوای قلبی است نه تقوای ظاهری و لفظی، اظهار داشت: آن چیزی که شعائر دین را بزرگ جلوه می‌دهد، فقط از قلب مؤمن بر می‌خیزد و خدا را شاکر هستیم که در اصفهان، انسان‌های مؤمن انقلابی فراوان هستند.

وی با اشاره به تلاش‌های اعضاء شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان به ویژه ریاست این شورا، افزود: در فعالیت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تلاش شده تا خط و خطوط سیاسی در آن مطرح نباشد و زمینه اختلاف در اصفهان ایجاد نشود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به فعالیت چشمگیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در در برنامه‌هایی همچون تشییع شهدا که از وظایف اصلی شورای هماهنگی نیست، بیان کرد: همه تلاش‌ها حاکی از ایجاد انسجام و هماهنگی در میان دستگاه‌ها و عوامل اجرایی در راستای تعظیم شعائر انقلاب اسلامی و یک نوع آرامش است؛ تجربه نشان داده که اگر اصفهان آرام باشد، کل کشور نیز آرام است و آرامش در اصفهان به سایر شهرها سرایت می‌کند.

وی با بیان اینکه اصفهانی‌ها همواره توانسته‌اند با هزینه‌ اندک، کارهای بزرگ انجام دهند، تصریح کرد: تربیت شهدایی همچون شهید مدافع حرم، محسن حججی از تعظیم شعائر الهی منشأ می‌گیرد؛ اینگونه شهدا پس از جنگ تحمیلی متولد شده‌اند و ویژگی‌های خاصی دارند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد ادامه داد: یکی از ویژگی‌های این شهید والامقام، خلوص است که به خوبی آن را می‌توان در وصیت نامه و توصیه‌هایش مشاهده کرد یا تواضعی که در مقابل پدر و مادرش داشت.

وی، شهادت شهید حججی را یک نوع جنایت تاریخی دانست و گفت: این شهید در غربت و اسارت به مقام شهادت رسید و نحوه شهادت او، شاید سر بریدن از قفا شبیه حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) باشد؛ در مجموع وجود چنین جوانانی که آماده خدمت به اسلام هستند از همین جلسات و برنامه‌ها و تعظیم شعائر الهی نشئت می‌گیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: به شهید حججی گفته شده بود که اکنون نرو، بگذار امام زمان بیاید بعدا اقدام کن، در پاسخ گفته بود من میخواهم هم اکنون شهید شوم و در زمان حضرت مهدی(عج الله تعالی فرجه الشریف) دوباره زنده شوم و شهید شوم، به نظرم انسان هر چقدر برای انقلاب هزینه کند، ارزش دارد؛ من اعتقاد دارم که خداوند عالم را برای چنین افرادی خلق کرده است.

وی گفت: اگر بر روی شعائر اسلامی کار شود، فرزندانمان اسلامی تربیت می‌شوند در غیر این صورت غیر اسلامی تربیت می‌شوند.

در ابتدای این دیدار نصرت‌الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، مجموعه‌ای از نهادهای فرهنگی و تشکل‌های مردمی در هر استان، شهرستان و یا بخش است، اظهار داشت: استان اصفهان همیشه جزء برترین‌های کشور بوده است.

وی گفت: کارکرد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، یک کارکرد فراحاکمیتی است و تلاش شده تا در قطعنامه ها و بیانیه ها، کارکرد جناحی دخیل نشود، از سوی دیگر همواره به گونه‌ای عمل شده تا با حفظ خطوط قرمز نظام اسلامی، همه سلیقه‌ها و گروه ها، زیر چتر برنامه ها مشارکت داشته باشند و پوشش همه این سلیقه‌ها و گروه‌ها، یکی از رسالت‌های ما به شمار می‌رود.

لطفی تصریح کرد: به موازات برنامه‌های سال جاری و سال آینده و نیز کمیته ها و برنامه ریزی های صورت گرفته، ستادی پویا برای بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شده است که امیدواریم با انسجام و همدلی، تبعیت از فرامین امام و رهبری و پایبندی به اهداف انقلاب اسلامی تلاش کنیم تا ترفندهای دشمنان خنثی شود.

در ادامه نیز جعفر عسگری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با تقدیر از حمایت‌های معنوی امام جمعه اصفهان از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، این حمایت‌ها را عاملی برای حفظ استقلال و حریّت این شورا دانست و بیان کرد: آنچه در اصفهان تا کنون اتفاق افتاده و حماسه‌هایی خلق شده، به واسطه مردم و به دلیل پیروی از ولایت در صحنه‌های مختلف است.

وی همدلی را یکی دیگر از عوامل خلق حماسه توسط مردم اصفهان دانست و گفت: اگر برای اجرای مراسم‌های نظام اسلامی، سرمایه گذاری نشود بدون شک با سرمایه گذاری دشمن در فضای مجازی به ویژه برای قشر جوان، شاهد ریزش خواهیم بود و این یک خطری است که احساس می‌شود.

عسگری با اشاره به بودجه اندک شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: امیدوارم همه دلسوختگان انقلاب اسلامی تلاش کنند تا دستاوردهای انقلاب به خوبی به مردم نشان داده شود.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.