سرویس: اخبار شهرستان » ورزنه 17:00 - سه شنبه 24 مرداد 1396

در شورای فاطمیون بسیج دانش آموزی بخش بن رود مطرح شد:

دستگاه های اداری امر به معروف را به عنوان وظیفه شرعی خود عملی کنند

امام جمعه شهر ورزنه گفت: مهم‌ ترین انتظار ما از دستگاه‌ های اداری این است که امر به معروف و نهی از منکر را نه به عنوان یک وظیفه اداری بلکه به عنوان وظیفه ‌ای شرعی ببینند.

به گزارش اصفهان شرق، ظهر امروز جلسه شورای فاطمیون بسیج دانش آموزی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش بن رود با حضور امام جمعه، مسئول سازمان بسیج دانش آموزی و اعضای شورا برگزار گردید.

امام جمعه شهر ورزنه با اشاره به بخشی از روایت امام محمد باقر (علیه السلام) که می فرمایند: امر به معروف و نهی از منکر فریضه ای است که دیگر فرایض هم با آن بر پا می شوند بیان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر اقامه شود همه چیز حل می شود، تمامی مشکلات و آسیب های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی که ما امروز به آن دچار شده ایم به دلیل ترک این دو واجب الهی است.

حجت الاسلام شامحمدی با اشاره به اینکه یکی از خصیصه های هر جامعه اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است که به سالم سازی جامعه کمک میکند، تصریح کرد: هر جامعه ای مسلح به عفاف و حجاب باشد از ناهنجاری اجتماعی در امنیت خواهد بود.

وی افزود: مهم‌ ترین انتظار ما از دستگاه‌ های اداری این است که امر به معروف و نهی از منکر را نه به عنوان یک وظیفه اداری بلکه به عنوان وظیفه ‌ای شرعی ببینند و تمام توان خود را در زمینه ترویج و نهادینه کردن این دو فریضه الهی به کار بگیرند.

حجت الاسلام شامحمدی با بیان اینکه نگرش به امر به معروف و نهی از منکر باید یک وظیفه دینی، شرعی و انقلابی باشد، گفت: باید این امر مهم در تمام زوایای زندگی انسان نمود داشته باشد.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر تنها به مسئله حجاب و عفاف خلاصه نمی ‌شود، اظهار کرد: این دو فریضه الهی که از واجبات دینی ما است و همه مسئولان باید در خصوص توسعه هرچه بیشتر آن تلاش کنند.

انتهای پیام/ حسنعلی قطبی ورزنه

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.