اصفهان شرق

وصیت‌نامه شهید حججی پیامی برای تمام جوانان بصیر و امت اسلامی بود/ عکس اسارت شهید دنیایی از اقتدار را نشان داد

کدخبر: 141503
1396/05/24 در ساعت 11:43

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام عبدالمحمود عبداللهی با اشاره به شهادت شهید مدافع حرم محسن حججی اظهار کرد: این شهادت و شهید امروز ما به پیروی از سیدالشهدا(ع) و یاران اباعبدالله(ع) در عالی‌ترین وجه و زیباترین صورت ارزش‌های عاشورایی، الهی و انقلابی را به نمایش گذاشت.

وی با اشاره به اینکه شهید محسن حججی یک حرکت انقلابی را همراه با آگاهی، بصیرت، معنویت، صفا و خلوص به امت اسلام نشان داد، افزود: آنچه در این نمایش و تجلی بسیار جلوه‌گری می‌کند و بسیاری را تحت تأثیر قرار داده این است که این شهید عزیز عروج کرده دنیایی از محبت و عطوفت را به همه نشان داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: با اینکه شهید حججی دل‌بستگی خوبی به خانواده خود اعم از مادر، پدر، همسر و فرزند داشت، اما نشان داد که آزاده است و هیچ‌گونه وابستگی نسبت به زندگی مادی ندارد.

وی تأکید کرد: شهید مدافع حرم محسن حججی با همه علاقه‌ها در برخورد با هدف مقدس خود که همان اهداف امام حسین(ع) است، هم چون امام بزرگوارش حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نشان داد که در راه رضای خدا شعارش و عملش این است که سر و پیکر من فدایی راه خدا است.

عبداللهی با اشاره به عکس اسارت شهید مدافع حرم محسن حججی ادامه داد: جامعه ما عکسی را از این شهید دیدند که این عکس تجربه‌ای از اسارت برای همه بود، در عین حالی که این اسیر پیش‌بینی می‌کرد شهادت، سربریدن و قطعه قطعه شدن خودش را، اما یک دنیایی از عظمت و شجاعت را در برابر دشمنان خود و اسلام نشان داد.

وی اضافه کرد: شهید محسن حججی در این عکس نشان داده بود که چگونه دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) حرم حضرت زینب(س) و مقاومت می‌تواند با یک دنیا اقتدار و عزت‌مداری همراه باشد؛ این عکس اقتدار این شهید و شعار هیهات من‌الذله را نشان داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وصیت‌نامه‌های گفتاری از شهید محسن حججی که اخیراً در فضای مجازی منتشر شده و همه را تحت تأثیر خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: از این شهید بزرگوار ما وصیت‌نامه‌ای را هم به صورت کتبی و هم به صورت گفتاری داریم که در این گفتار با همسر و کودکش صحبت کرده، اما باید توجه داشت که مخاطب این وصیت‌نامه تنها همسر و کودک نبودند، بلکه این وصیت‌نامه پیامی برای همه جوانان بصیر و امت اسلامی است.

وی اضافه کرد: این پیغام صوتی و وصیت‌نامه شهید محسن حججی بیانگر این است که سلحشوری، ایستادگی، ولایتمداری، صلابت، معنویت، خلوص، همراهی با مقام معظم رهبری و فداکاری در راه اهداف مقدس هم‌چنان می‌تواند به عالی‌ترین وجه و به بهترین صورت ادامه داشته باشد.

عبداللهی در ادامه عنوان کرد: هم چنین این وصیت‌نامه بیانگر این بود که چگونه خط مقدس سیدالشهدا(ع) در قرن پانزدهم و در دهه چهارم از انقلاب اسلامی ایران به بهترین صورت جلوه‌گری می‌کند و افراد بصیر را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

وی ابراز کرد: شهید مدافع حرم محسن حججی به بهترین وجه، حجت را بر همه ما اعم از خواص و غیر خواص تمام کرد، امیدواریم تا بتوانیم ادامه‌دهنده راه این‌گونه جوانان باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان اظهار کرد: این جوانان با عروج کردن به سمت خداوند تعالی، عظمت، معراج و پیوستن به ملأ اعلا را با ارزش‌های مختلف خودشان به همه ملت نشان دادند.

انتهای پیام/فارس