سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 14:57 - شنبه 17 اسفند 1392

مدیر امور آبفای جرقویه

عمده مشکلات کم آبی را با صرفه جویی حل کنیم

مدیر امور آبفای جرقویه در جلسه بررسی مشکلات آب جرقویه سفلی گفت: 5 تا 10 درصد صرفه جویی می تواند مشکلات پیرامون آب را در بخش خانگی حل کند.

به گزارش اصفهان شرق: جلسه ای پیرامون بررسی مشکلات آبی بخش جرقویه سفلی برگزار شد.

در این جلسه مسئولین مربوطه اعم از بخشدار، شورای بخش در رابطه با توجیه بحران آب و چگونگی صرفه جویی در مصرف خانگی در ایام نوروز حضور بهم رساندند.

در این جلسه براتی مدیر امور آبفا جرقویه با ارائه گزارشی از وضعیت مشکلات پیرامون حوزه آب، در آستانه بحران آب در سطح استان و منطقه بر ضرورت توصیه به صرفه جویی همگانی در جلسات و اجتماعات تاکید کرد .

وی صرفه جویی را از مهمترین ضرورات در رابطه با خشکسالی خواند و خاطرنشان کرد: با 5 تا 10 درصد صرفه جویی بخش عمده ای از مشکل کم آبی در بخش خانگی برطرف خواهد شد و همه می بایست در این زمینه گام بردارند.

جعفری بخشدار جرقویه سفلی در ادامه این جلسه با اشاره به شبکه فاضلاب بخش جرقویه از به سرانجام رسیدن مطالعات شبکه فاضلاب این بخش خبر داد.

بخشدار در این زمینه و اجرای فاضلاب 3 شهر و 4 روستای بخش جرقویه سفلی از شورا در خواست داشت تا در شناسایی بخش خصوصی در زمینه اجرای طرح فاضلاب اقدام بنمایند تا بتوان با توانمند سازیبخش خصوصی در راستای اجرای طرح قدم برداشت.

جعفری با توجه به پساب فاضلاب و تسویه آن در جهت بخش کشاورزی سخنانی چند بیان نمود.

وی در ادامه با توجه به خشکسالی های بی سابقه در بخش زاینده رود و میزان مصارف بالای خانوارهای روستایی در این باب متذکر شد: طی گزارشاتی در رابطه با مصارف آب میزان مصرف خانوادههای روستایی 2 برابر شهری می باشد و در این زمینه می بایست روسای شورای محلی به توجیه مردم در موارد مصرفی و استفاده درست از آب شرب اقدام داشته باشند.

بخشدار بخش جرقویه سفلی به فرهنگ سازی در زمینه مصرف آب در ایام نوروز اشاره و افزود: می بایست در بحث استفاده آب شرب در ایام نوروز فرهنگسازی گسترده ای را داشته  باشیم.

 

IMG_1029

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.