سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 14:15 - جمعه 16 اسفند 1392

امام جمعه نصرآباد جرقویه سفلی

مسئولان منافع ملت را در خدمت به مردم در نظر بگیرند

امام جمعه شهر نصرآباد گفت: مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند و مسئولین در خدمت به مردم می بایست منافع کشور را ببینند و از سر و صدای دشمنان نهراسند و متحد و یکدل باشیم و هر جا بین مسئولان نظام شکافی باشد ضرر آن را مردم می بینند.

به گزارش اصفهان شرق: نماز جمعه این هفته شهر نصراباد جرقویه به امامت حجت الاسلام علیرضا فرهنگ برگزار شد.

حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در خطبه های این هفته با تبریک میلاد حضرت زینب ایشان را بانویی خواند که زینت ظاهری و باطنی را در خود پدیدار کرد و در راستای زینت ظاهری کلام گویا و حجاب و عفت و در راستای زینت باطنی روحیه ولایت پذیری و اطاعت از ولی زمان را داشت.

امام جمعه در ادامه به دیدار مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس خبرگان رهبری اشاره  و بیانات مقام رهبری را چراغ راه خواند و افزود: 12 وظیفه برای مسئولان در این دیدار ذکر شد و چرایی اینکه اقا این وظایف را ذکر کردند به این خاطر است که مسئولین خادمین ملت و در زیر ذره بین مردم هستند و اخلاق مسئولین بر زندگی و افکار مردم موثر است.

وی در ادامه افتخار به نسل جوان و انقلابی را از دیگر وظایفی که مقام معظم رهبری به ان اشاره کردند بود و اینکه قدر جوانانی را بدانیم که در مواقع ضرورت برای دفاع از ولایت بلند می شوند.

خطیب نماز جمعه به دیگر وظایفی که رهبری به ان اشاره کردند پرداخته و تصریح نمود: غفلت نکردن از دشمنی دشمنان و تکیه بر مردم و حرکت جهادی از دیگر وظایفی بود که رهبری در جمع نمایندگان  به ان اشاره کرد و در رابطه با حرکت جهادی ان  چیزی که می بایست به ان توجه کرد این است که مردم صاحبان اصلی انقلاب هستند و مسئولین در خدمت به مردم می بایست منافع کشور را ببینند و از سر و صدای دشمنان نهراسند و متحد و یکدل باشیم و هر جا بین مسئولان نظام شکافی باشد ضرر ان را مردم می بینند.

وی به وظیفه اخر ذکر شده از طرف رهبر اشاره و گفت: توجه به فرهنگ دینی و انقلابی مردم از وظایف ذکر شده توسط رهبر  بود و اینکه نباید بی موالاتی نسبت به فرهنگ داشت زیرا فرهنگ هویت ملت است و میبایست از ظرفیت ها ی فرهنگی نظیر  روحانیت و فرهنگیان استفاده و فرهنگ ایثار و شهادت را نهادینه کنیم.

امام جمعه با اشاره به روز درختکاری  به اهمیت این کار اشاره و مهم خواندن این روز را تا جایی خواندند که مقام رهبری در این راستا اقدام به کاشت نهال می کنند و در این راستا از بخشدار و مسئول کمیته و همچنین مسئول محیط زیست تشکر ویژه داشتند.

حجت الاسلام فرهنگ به منظور حفظ منزلت حضرت زهرا(س) و شهادت ان حضرت در شنبه هفته اینده از مردم درخواست کرد که دو روز قبل و دو روز بعد از شهادت از برگزاری مراسم جشن و شادی خودداری کنند.

امام جمعه در فرازی دیگر از خطبه ها با اشاره به تقوای الهی به بررسی گناهان آخر الزمان اشاره و ظلم را به عنوان یکی از گناهان مورد بررسی قرار داد.

وی با توجه به نزدیکی ایام نوروز به سه گناهی که در راستای ظلم مورد قرار دارد پرداخت و اظهار داشت: قطع رحم، غفلت از نیازمندان و رعایت نکردن اصول اخلاقی در معاشرت از جمله گناهانی است که می بایست به آن توجه داشت لذا در باب حرمت قطع رحم با خویشان در آیه 27 سوره بقره به آن اشاره شده است و امام صادق  در ذیل این ایه فرمودند: بر حذر  می دارم  تو را از مصاحبه و همنشینی با کسانی که با خویشان قطع رابطه کردند چرا که در کتاب خدا قاطع رحم را ملعون یافتم و در ایات 27 بقره، 25 رعد و 23 محمد به ان پرداخته شده است.

امام جمعه در رابطه با این موضوع با اشاره به احادیثی از پیامبر گفت: با اقوام ارتباط داشته باشید ولو به یک سلام و از آثار قطع رحم مرگ زودرس را می توان عنوان کرد و در اینجا نکته ای که به ان می توان اشاره کرد این است که با اقوامی که مراعات مسائل شرعی را ندارند در حد ضرورت واجب است در صورتی که ایمان از بین نرود.
خطیب نماز جمعه در ادامه غفلت و فراموشی نیازمندان خصوصا اقوام را از ظلم های دیگری که در نوروز می بایست به ان توجه کرد اشاره داشت و در این رابطه با استناد به ایه 134 سوره ال عمران صفات انسانهای متقی را انفاق در اشکارو پنهان خواند.
حجت الاسلام فرهنگ در پایان رعایت نکردن اصول اخلاقی  در دید و بازدیدها و ترویج ماهواره ها بر بی بندو باری را از دیگر ظلم ها در نوروز خواند و گفت: اسلام رعایت اصول اخلاقی را در دید و بازدید ها واجب دانست و در این باره به دو قسم واجب یعنی گناه چشم و نگاه به نامحرم و مستحب یعنی مراعات حال میزبان را داشتند و عدم به زحمت انداختن میزبان  اشاره داشت.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.