سرویس: اجتماعی 12:04 - دوشنبه 23 مرداد 1396

معاون اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان

اصفهان پنجمین استان باسواد کشور شد/ ۱۰۲ هزار نفر تا باسوادی کامل اصفهانی­‌ها فاصله داریم

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: استان اصفهان پنجمین استان باسواد کشور است و ۱۰۲ هزار نفر تا باسوادی کامل فاصله دارد.

به گزارش اصفهان شرق، بهمن امید قائدی با اشاره به جمعیت کشور در سرشماری سال 95 اظهار داشت: جمعیت کل کشور 79 میلیون و 926 هزار و 270 نفر است که 2 میلیون و 700 هزار نفر آن‌ها باید در کلاس­‌های سوادآموزی شرکت کنند که از این تعداد 102 هزار نفر آن‌ها در استان اصفهان هستند.

وی با اشاره به اینکه درصد باسوادی استان اصفهان از 9.94 به 9.96 درصد ارتقا یافته است، افزود: تغییراتی در ساختار، محتوا و روش­ها از جمله تغییرات محتوای کتاب­های آموزشی و کاربردی­تر شدن آن به وجود آمده و آموزش سواد در 3 مرحله سوادآموزی، انتقال و تحکیم، منجر به ادامه تحصیل افراد در دوره اول متوسطه شده است.

معاون سواد‌آموزی آموزش و پرورش اصفهان آموزش روش­های استفاده از وسایل الکترونیکی در کلاس­های آموزشی را یکی از جدیدترین روش­های آموزشی در این بخش دانست و اظهار داشت: آموزش ICDL و تولید محتوای الکترونیکی و استفاده از گوشی و تبلت از برنامه­های سواد آموزی است که 3 سال از اجرا و استفاده آن‌ها می­گذرد.

وی با اشاره به طرح تشویقی دانش‌آموزان برای با سواد کردن والدین بی­سواد گفت: دانش‌آموزان می­توانند در صورت تمایل نسبت به با سواد کردن والدین بی­سوادشان اقدام کنند و به ازای این کار مبلغ 144 هزار تومان وجه نقد و امکان استفاده از امکانات سایر دستگاه­ها و حمایت­های مدیر و معاون سازمان و استاندار بهره­مند شوند.

امید قائدی با اشاره به حمایت­های استاندار اصفهان به عنوان رئیس شورای پشتیبانی در زمینه سوادآموزی تصریح کرد: حمایت­های آن‌ها سبب جذب 47 هزار نفر بی‌سواد در کلاس­های سواد آموزی شده است.

وی افزود: همچنین پیگیری‌های معاونت آموزش ابتدایی استان اصفهان در زیر پوشش قرار دادن افراد لازم التعلیم و انسداد مبادی بیسوادی نیز بر کاهش نرخ بیسوادی استان افزوده است.

معاون سواد‌آموزی آموزش و پرورش اصفهان از طرح آموزش نماز به سواد آموزان با عنوان کلید بهشت از مهرماه سال جاری خبر داد و گفت: ترویج نماز و فرهنگ درست خوانی، تقویت میزان آشنایی مخاطبان با احکام نماز و تصحیح قرائت نماز از جمله اهداف این طرح محسوب می­­شود.

وی با اشاره به اینکه از 5 هزار نفر آموزش دهنده کشور، 125 نفر سهمیه استان اصفهان هستند، خاطرنشان کرد: سوادآموزان دوره­های مختلف سواد آموزی کل کشور 48 هزار نفر بوده که 630 نفر آنها در استان اصفهان هستند.

امید قائدی افزود: یکم و دوم شهریور ماه، 125 نفر آموزش‌دهنده در دوره 2 روزه آموزش عملی نماز که با حضور 2 مدرس از حوزه علمیه قم برگزار می­شود، آموزش­های لازم را فراخواهند گرفت.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.