سرویس: اجتماعی 09:30 - دوشنبه 23 مرداد 1396

رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد

بهبود کیفیت «خیمه‌های عرفات» در حج تمتع ۹۶

رئیس سازمان حج و زیارت از بهبود کیفیت خیمه‌های عرفات درحج تمتع ۹۶ خبر داد و گفت: برای کاهش گرمای هوا نیز تمهیداتی همانند افزایش ارتفاع چادرها در نظر گرفته شده است.

به گزارش اصفهان شرق، حمید محمدی با بیان اینکه کیفیت خیمه‌های زایران ایرانی در سرزمین منا و عرفات بهبود یافته است، گفت:  با تلاشهای انجام شده، ‌خیمه‌های زائران ایرانی امسال از کیفیت و استانداردهای بالاتری برخوردار است.

وی ادامه داد:  کسانی که در سالهای قبل به حج تمتع مشرف شده‌اند به‌طور قطع این بهبود کیفیت را به خوبی لمس خواهند کرد .

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین با اشاره به اینکه طبق توافقات انجام شده، خیمه‌های زائران کشورمان مجهز به کولرهای گازی و سیستمهای خنک کننده است، تصریح کرد: امیدواریم با توجه به گرمای هوا در سرزمین عرفات، استفاده از سیستمهای خنک کننده شرایط آسان‌تر و بهتری را برای اقامت موقت زائران ایرانی در سرزمین منا و عرفات ایجاد کند.

محمدی توضیح داد: همچنین ارتفاع سقف چادرهای اقامتی در سرزمین منا و عرفات، بالاتر از سالهای قبل است که این موضوع به کاهش احساس گرما در زمانیکه زائران عزیز در چادرها مشغول دعا و مناجات و استراحت هستند، منجر خواهد شد.

امروز در بازدید رئیس سازمان و حج و زیارت از محل استقرار زائران ایرانی در سرزمین منا و عرفات ، شماری از مسئولان اجرایی ستاد عملیات مکه در حوزه اسکان نیز گزارشی از اقدامات انجام شده به اطلاع  محمدی رساندند.

وی با قدردانی از تلاشها و زحمات انجام شده از سوی ستاد مکه،  خدمتگزاری به زائران را افتخاری برای سازمان حج و زیارت دانست و ابراز امیدواری کرد که ضیوف الرحمن با حجی مقبول و سعیی مشکور به کشور بازگردند.

به گزارش پایگاه حج و زیارت؛ 86 هزار و 500 زائر ایرانی امسال در مناسک حج ابراهیمی حضور دارند و تاکنون حدود نیمی از زایران کشورمان در شهرهای مدینه و مکه بسر می‌برند.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.