سرویس: اخبار شهرستان 11:47 - دوشنبه 23 مرداد 1396

در گردهمایی دهیاران منطقه جرقویه مطرح شد؛

حمایت از طرح های درآمدزایی و ایجاد اشتغال/ تجمیع دهیاری ها برای خدمات بهتر/قانون تغییر کاربری ها باید مورد بازنگری قرار گیرد

جندقیان گفت: دهیاری ها باید برای خود درآمد زایی کنند و داری منبع درآمد مستقل باشند تا نیاز به بودجه های دولتی نباشد که در این زمینه معاونت امور دهیاری های سازمان شهرداری و دهیاری های کشور آماده همکاری است.

به گزارش اصفهان شرق، معاونت امور دهیاری های سازمان شهرداری و دهیاری های کشور در جمع دهیاران منطقه جرقویه گفت: برای توسعه به دو مؤلفه اصلی احتیاج داریم که یکی از آن ها داشتن نهاد است که خوشبختانه در روستاها نهادی به نام دهیاری وجود دارد.

سعید رضا جندقیان ادامه داد: دوم تغییر نگرش و رویکرد است که باید دهیاران دانش افزایی کنند و مطابق با علم روز دنیا و اصلاح رویکرد نسبت به مسائل به حل مشکلات موجود بپردازند.

حمایت از طرح های درآمدزایی و ایجاد اشتغال

وی افزود: دهیاری ها باید برای خود درآمد زایی کنند و داری منبع درآمد مستقل باشند تا نیاز به بودجه های دولتی نباشد.

معاونت امور دهیاری های سازمان شهرداری و دهیاری های کشور تصریح کرد: در این مورد اگر دهیاری ها طرح مناسبی برای درآمد زایی و ایجاد اشتغال داشته باشند تسهیلات لازم از طرف این معاونت در اختیار آن ها قرار می گیرد.

وی با بیان این که توسعه روستاها باید از خود روستاها شروع شود، افزود : ما می توانیم از ظرفیت های بالقوه درونی روستاها برای توسعه همه جانبه استفاده کنیم.

دهیاران نهادی نوپا

مدیرکل دفتر امور روستایی و شواری های استانداری اصفهان نیز در این گردهمایی گفت: دهیاران نهادی نوپا، امّا در حال به پایان رساندن دهه دوم خود هستند که دهه مهندسی نام دارد.

عیسی بهمنی ادامه داد: امید است مشکلات شاکله و سازمانی دهیار ها به سرانجام نیکی برسد.

تجمیع دهیاری ها برای خدمات بهتر

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: برای بهبود خدمات به دهیاران باید دهیاری ها تجمیع شوند و هر چند روستا متناسب با جمعیت و موقعیت یک دهیار تمام وقت داشته باشد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شواری های استانداری اصفهان افزود: با این طرح هم برای خود دهیاران و هم مردم روستا ها باعث بالا رفتن کیفیت خدمات می شود که البته قانون برای این امر اجباری تعیین نکرده است.

قانون تغییر کاربری ها باید مورد بازنگری قرار گیرد

بخشدار جرقویه سفلی ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمد به حضار گفت: قانون تغییر کاربری ها باید مورد بازنگری قرار گیرد زیرا برخی از زمین های کشاورزی در این منطقه حدود چهل سال است که دیگر کشت نمی شود و قابلیت کشاورزی ندارد.

حسن جعفری هرندی ادامه داد: جوانان جویای کار برای راه اندازی کارگاه های تولید نیاز به زمین دارند که از طرف جهاد کشاورزی برای تغییر کاربری مجوز صادر نمی شود.

وی با استناد به قانون پنجم توسعه کشور تصریح کرد: دهیاران مدیران ارشد  روستاها هستند و باید بر همه اعتباراتی که در روستا هزینه می شود نظارت داشته باشندکه متاسفانه دستگاه های دولتی در این امر همکاری لازم را با دهیاران ندارند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.