سرویس: اخبار شهرستان 23:26 - یکشنبه 22 مرداد 1396

مسئول بسیج دانش آموزی بن رود خبر داد:

نمایش همت و اقتدار جهادگران/ بهسازی مدارس به دست دانش آموزان بسیجی شرق اصفهان

حسن مرادی گفت: تعداد 1500 نفر روز در بیش از 16 مدرسه به زیبا سازی و دیوار نویسی شاداب سازی و همچنین رنگ آمیزی ساختمان پرداختند که دانش آموزان در طول طرح از کلاس های فرهنگی و اردوهای تفریحی بهره مند شدند.

طرح هجرت 3، یکی از طرح های بزرگ پایگاه های تابستانی به شمار می آید که دانش آموزان این فرصت را می یابند تا در مدارس به اجرای فعالیت های مختلف بهسازی و فرهنگی هنری بپردازند. این طرح بزرگ ، مهم ترین و کاربردی ترین عرصه های حضور جوانان در سازندگی کشور را رقم می زند که برای غنی سازی اوقات فراغت آنان در قالب گروهی برنامه ریزی شده است.

مسئول حوزه بسیج دانش آموزی شهید رجایی بن رود در گفتگو با اصفهان شرق گفت: در تابستان 96 با هدف غنی سازی اوقات فراغت، دانش آموزان بسیجی در عرصه های مرمت، بهسازی و زیبا سازی مدارس اقدام به برگزاری اردوهای طرح هجرت کردند.

حسن مرادی افزود: تعداد 1500 نفر روز در بیش از 16 مدرسه به زیبا سازی و دیوار نویسی شاداب سازی و همچنین رنگ آمیزی ساختمان پرداختند که دانش آموزان در طول طرح از کلاس های فرهنگی و اردوهای تفریحی بهره مند شدند.

وی ادامه داد: این حوزه با اجرای اردوی جهادی یک روزه در عرصه های محرومیت زدایی به تعداد 100 نفر روز کشاورزان عزیز روستا را در انجام فعالیت های کشاورزی یاری کردند.

این مسئول خاطر نشان کرد: مدرسه هایی که در شهر ورزنه و بخش بن رود رنگ آمیزی، مرمت و بهسازی شده مدرسه شکوه، غنی، صابر، معرفت، اخوان یوسفی، ابن سینا، اسفه ای، انقلاب اسلامی و اداره آموزش و پرورش و مدرسه هایی در روستاها مانند امامت فارفان، غیاثی جندان، فجر جندان، فضه کفران، امت سهران و ارسطویی جندان هستند.

اهداف طرح هجرت

زمانی که طرح هجرت 3 برنامه ریزی شد، اهدافی برای آن تعریف شد که تحقق فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از نیرو و نشاط نوجوانان برای سازندگی کشور و تقویت مبانی اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی دانش آموزان و مشارکت آن ها در فعالیت های عمرانی و فضاهای آموزش و پرورش جزو آن ها بود.

به همین منظور ترویج و توسعه فرهنگ مشارکت جوانان در فعالیت های عمرانی و تقویت فرهنگ کار، غنی سازی اوقات فراغت جوانان در تابستان طی برنامه های مختلف، کمک به دولت در توسعه سازندگی معنوی و مادی کشور به ویژه طرح های ملی، اشاعه روحیه مسئولیت پذیری، حفظ و حراست از امکانات آموزش و پرورش، تعاون و کار آفرینی، اشاعه فرهنگ مشارکت پذیری در نوجوانان، مشارکت در ساخت و ساز و بهسازی مدارس و فراهم سازی زمینه های مناسب برای فعالیت جوانان در صحنه سازندگی کشور، ایجاد فضای مناسب برای تشکیل و یادگیری فعالیت های گروهی، بهره برداری از توان متخصصین بسیجی در امور تخصصی و سازندگی و کاهش هزینه های دولت با استفاده از طرح بسیج سازندگی نیز از دیگر اهداف مشخص شده برای این طرح عنوان شد.

مسئول حوزه بسیج دانش آموزی شهید رجایی بن رود در این رابطه تصریح کرد: ایجاد روحیه خودسازی و اعتماد به نفس در بین نوجوانان و تقویت روحیه خدمت رسانی و آشنایی با فعالیت های گروهی از جمله اهداف بسیج در برگزاری اردوهای جهادی دانش آموزان است.

مرادی برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم را امری ضروری دانست و افزود:  محرومیت‌زدایی ، ایجاد نشاط و شادی در بین دانش آموزان، تقویت توانمندی های فردی و گروهی و کمک به مدارس در راستای کاهش هزینه‌های عمرانی نیز از دیگر اهداف برگزاری اردوهای جهادی دانش آموزی است.

اجرای طرح‌ های جهادی از تاکیدات مقام معظم رهبری است که سازمان بسیج سازندگی با توجه به منویات مقام معظم رهبری توانسته گام‌ های مهمی در این زمینه بردارد، بسیج نوجوانان و جوانان برای عمران، سازندگی و بصیرت دینی آثار و برکات مطلوبی برای کشور و روستاهای محورم داشته و زمینه را برای آمادگی دانش‌ آموزان برای ورود به عرصه سازندگی کشور را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.