سرویس: اجتماعی 17:13 - شنبه 21 مرداد 1396

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مطرح کرد؛

دولت از برچسب زدن با عنوان «اصفهان برخوردار» بپرهیزد/ افزایش دو برابری سرانه فرهنگی شهر اصفهان

آذربایجانی رئیس کمیسیون فرهنگی-اجتماعی شورای شهر اصفهان خطاب به دولت دوازدهم گفت: از زدن برچسب خلاف واقع «اصفهان برخوردار» پرهیز کنید و به شهر و استان اصفهان نیز نگاه ویژه داشته باشید.

به گزارش اصفهان شرق، اصغر آذربایجانی پیش از ظهر امروز در سالن شورای در ساختمان شهرداری اصفهان اظهار کرد: حفظ نگاه تعاملی مدیریتی با شهروندان عزیز اصفهانی و افزایش سرعت قطار توسعه کلان‌شهر اصفهان قطعاً مطالبه شهروندان از شورا و مدیران آینده شهر خواهد بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی-اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان خطاب به دولت دوازدهم گفت: از زدن برچسب خلاف واقع «اصفهان برخوردار» پرهیز کنید و به شهر و استان اصفهان نیز نگاه ویژه داشته باشید.

وی با اشاره به لزوم تحقق قول رییس‌جمهور محترم در خصوص موضوع احیا و بازگشت حیات دائمی به رودخانه زاینده‌رود، اظهار کرد: بدون شعارزدگی و به‌دوراز قیل‌وقال‌های سیاسی و قومیتی برای حل مشکلات بسیار مهم و اساسی که آینده زیست شهری اصفهان که متعلق به فرهنگ و هویت ایران و جهان هست گام‌های اساسی بردارید.

آذربایجانی بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر ضرورت مهندسی فرهنگی کشور و مطالبه‌ها در مقوله فرهنگ، گفت: کمیسیون فرهنگی در دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان با مدنظر قرار دادن این دغدغه­ ها و تأکیدهای ایشان، اهداف کلان خود را ترسیم و اقدام‌های خود در قانون‌گذاری و نظارت در حوزه مدیریت شهری را طرح‌ریزی کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی-اجتماعی شورای اسلامی شهر اولویت­ بندی مؤلفه‌های نقشه جامع فرهنگی شهر اصفهان بر پایه نقشه مهندسی فرهنگی کشور به‌عنوان نقشه راه حوزه فرهنگی- اجتماعی شهرداری، برگزاری سلسله نشست­ های نبض فرهنگ شهر باهدف شناسایی عالمانه و آسیب ­شناسی وضع موجود برخی حوزه ­های فرهنگی و اجتماعی و ارائه راهکارهای لازم به‌منظور بهبود وضعیت موجود با استفاده از ظرفیت ذینفعان، نخبگان و مدیران دستگاهی را ازجمله اقدام‌ها در دوره چهارم شورا بیان کرد.

وی بابیان اینکه سهم بودجه حوزه فرهنگی از سال 92 تا 96­ به‌طور متوسط 9 درصد بودجه مصوب کل شهرداری بوده است، گفت: این بودجه از 115 میلیارد به 235 میلیارد تومان یعنی بیش از دو برابر افزایش‌یافته است.رچسب,

رئیس کمیسیون فرهنگی-اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان، بابیان اینکه یک هزار و هشت میلیارد تومان درمجموع از سال 92 تا 96 در حوزه‌های فرهنگی اجتماعی، ورزش و تفریح به‌عنوان بودجه در شهر اصفهان تخصیص داده‌شده است، اظهار کرد: سرانه بودجه فرهنگی مصوب شده در سال 92 به ازای هر شهروند 59 هزار تومان و این مبلغ برای سال 96 به ازای هر شهروند به 120 هزار تومان افزایش یافت که نشان از افزایش بیش از دو برابری سرانه فرهنگی دارد.

انتهای پیام/صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.