سرویس: اجتماعی 09:31 - شنبه 21 مرداد 1396

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اعلام کرد:

کاهش بیش از ۳ درصدی مصرف آب شرب در اصفهان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از کاهش بیش از ۳ درصدی مصرف آب شرب شهر اصفهان خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، هاشم امینی با بیان اینکه جدی بودن بحران کم آبی در فلات مرکزی کشور امری غیرقابل انکار است، اظهار داشت: وقوع پیاپی خشکسالی در کشور بحران کم آبی را به یکی از معضلات اساسی تبدیل کرده است پس در چنین شرایطی مهیا نمودن بسترهای فرهنگ سازی مصرف بهینه آب یکی از نیازهای مبرم به شمار می‌آید.
وی ادامه داد: در ۳ ماهه اول سال جاری با صدور اخطاریه به مشترکین پرمصرف، توزیع بروشور، بررسی مصارف انشعابات خاص، شناسایی انشعابات غیرمجاز، بازدیدهای میدانی، نصب بنر صرفه جویی در سطح شهر منجر به کاهش مصرف بیش از ۳ درصدی آب در اصفهان شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به بررسی راهکارهای مقابله با کمبود آب، گفت: ابزارهای تشویقی، پایش مشترکین پرمصرف، تشکیل گروه مروجین و برگزاری عملیات مقابله با بحران می‌تواند بسیار مؤثر در مصرف بهینه آب باشد که در این راستا شرکت آبفا استان اصفهان اقداماتی را در دستور کار قرار داده است به گونه ای که با اهدای جوایز به مشترکین کم مصرف، معرفی کم مصرف‌ها در بخش غیرخانگی به صداوسیما برای مصاحبه و برنامه ریزی جهت تشویق ۵۰۰ مشترک کم مصرف از سوی هیأت مدیره شرکت از جمله ابزارهای تشویقی پیرامون این موضوع بوده است.
وی در خصوص پایش مشترکین پرمصرف در سه ماهه اول سال جاری، گفت: در طی ۳ ماهه اول سال جاری ۱۴۵ هزار و ۸۳۸ فقره اخطار به مشترکین پرمصرف و ۲۹۹ هزار و ۱۲۸ فقره اخطار به مشترکین بدهکار ارسال شد.
امینی ادامه داد: با پایش بیمارستان‌ها و مراکز درمانی که از جمله مشترکین پرمصرف محسوب می‌شوند و توصیه‌هایی که در راستای مصرف صحیح آب به این مراکز ارائه شد در ۳ ماهه اول سال جاری بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بیش از ۵ درصد در مصرف آب صرفه جویی کردند.
وی با تأکید بر تشکیل گروه‌های مروجین مصرف بهینه آب گفت: در ابتدای سال، گروه‌های مروجین مصرف بهینه آب با لباس متحدالشکل در ۳۴ منطقه خودگردان استان اصفهان تشکیل شدند که با حضور فعال در سطح شهر، خیابان، کوچه، محلات و مراکز پرتردد شهر مردم را به مصرف صحیح آب رهنمود می‌کنند که در این زمینه می‌توان به حضور گروه مروجین در پارک‌ها اشاره کرد. این درحالیست که پایش باغات، استخرها و کارواش همچنان در دستور کار قرار دارد.فهان شرق
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در فصل تابستان جلسه کمیته مدیریت بحران با حضور فرماندار، مسئولین ادارات در شهرهایی که احتمال بحران کم آبی بیش از سایر نقاط دیگر بود به طور ضروری تشکیل شد تا بهترین راهکار در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای مهار تبعات بحران کم آبی مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.