اصفهان شرق

«آتش به اختیار» از اصول مترقی کار در نظام اسلامی است/مطالبه از مسئولین از وظایف همه ماست

کدخبر: 141184
1396/05/20 در ساعت 16:10

به گزارش اصفهان شرق، یک فعال فرهنگی و دانشجوی کارشناسی معارف اسلامی دانشگاه فرهنگیان اصفهان پیش از ظهر امروز در جمع نمازگزاران نماز جمعه شهر ورزنه با بیان این که تشکیل حکومت اسلامی یکی از آرمان های بزرگ انبیای الهی بود، افزود: امام بزرگوار ما با درک صحیح از شرایط دنیا و نگاه و بصیرت و فهم عمیقی که از تاریخ ملت ها و تاریخ ملت ایران داشتند و با صبر و توکل بر خدای متعال و سال ها مبارزه توانست یکی از مهم ترین آرمان های انبیای الهی را تحقق ببخشد.

تشکیل حکومت و محیط و فضای اسلامی

علیرضا معصومی با بیان این که تشکیل حکومت و محیط و فضای اسلامی آن آرمان بود، گفت: تشکیل حکومت و نظام سیاسی مبتنی بر اسلام از واجبات و الزامات زندگی مسلمانان است، وقتی شما توحید و ربوبیت خداوند متعال را پذیرفتید باید بپذیرید که بایستی بر اساس دین که همان برنامه الهی برای زندگی است، جامعه خودتان را استوار کنید.

معصومی با اشاره به وظیفه همگانی در تشکیل حکومت اسلامی افزود: زمانی جامعه و محیط شما اسلامی می شود و به معنای واقعی کلمه احکام اسلام اجرا می شود که نظام اسلامی شکل بگیرد، در آن زمان که نظام و حکومت اسلامی تشکیل شد همه باید خودشان را مسئول بدانند که هرچه به پیش می رویم سبک زندگی ما و روش زندگی ما اسلامی تر شود.

استعدادها و توانایی های خودمان را دست کم نگیریم

وی با بیان این که مهم ترین تاکیدات امام بزرگوار و رهبر معظم انقلاب در همه سال های مبارزه تا همین امروز، مسئله هویت بخشی به ملت ایران، استقلال، حفظ عزت ملت و اعتماد به نفس آحاد مردم بوده است گفت: امام و رهبری به ما یاد دادند که استعدادها و توانایی های خودمان را دست کم نگیریم، به ما یاد دادند که در مقابل استعمارگران، نظام سلطه و بیگانگان احساس ضعف نکنیم.

این فعال فرهنگی با اشاره به به کار ناهنجار نمایندگان مجلس در سلفی گرفتن با نماینده اتحادیه اروپا گفت: امام آن قدر خودشان و ملت را قوی کردند که مقامات خارجی به دنبال این بودند که با امام ملاقات بکنند.

معصومی تاکید کرد: شما وقتی اعتماد به نفس داشتید، استقلال داشتید، احساس عزت داشتید و از درون خودتان را قوی کردید، آن وقت دنیا به سراغ شما خواهد آمد، شخصیت های دنیا مجبور می شوند برای حل معادلات خودشان با شما ارتباط برقرار کنند.

این فعال فرهنگی در ادامه تصریح کرد: در طول این انقلاب هر جایی مسئولین و مردم ما ایستادند، مقاومت کردند، ملت ما جلوتر رفت.

اقتدار در مقابل امریکا

وی در بیان موضع خود در قبال مسئله برجام گفت: در همین قضیه برجام هم، توصیه منِ جوان به نمایندگی از همسالان و همفکران خودم آن است که اگر دولت دیدند که آمریکا می خواهد دبه دربیاورد، محکم بایستند و مطمئن باشند که ملت ایران نشان داده شرایط سخت را با همیاری و کمک دولت و ملت پشت سر گذاشته است.

معصومی با اشاره به برگزاری مراسم تنفیذ و مطالبه رهبری و مردم از دولت اظهار کرد: خوشبختانه و به لطف الهی مراسم تنفیذ هم برگزار شد و دولت محترم هم اعضای کابینه را به مجلس معرفی کرده است، امیدواریم که خدای متعال به همه این عزیزان توفیق خدمت عطا بکند، اما هم در متن حکم تنفیذ و هم در بیانات رهبر معظم انقلاب در این مراسم نکات بسیار مهمی بیان شده است که مسلما رعایت آن نکات خواسته ما و آحاد ملت از دولت است.

مطالبه از مسئولین مختلف از وظایف همه ماست

این دانشجوی کارشناسی معارف اسلامی دانشگاه فرهنگیان اصفهان بخش پایانی سخنان خود را به بیان مسائل و مشکلات شهر ورزنه اختصاص داد و در مقدمه گفت: مطالبه از مسئولین مختلف از وظایف همه ماست، و آن ها هم موظف هستند که در چارچوب قوانین به ملت خدمت بکنند، اما عزیزان بسیاری از امور و کارها را خود مردم هم می توانند در حل آن ها مشارکت داشته باشند.

وی فرمان آتش به اختیار رهبر معظم انقلاب را از اصول مترقی کار در نظام اسلامی دانست و گفت: «آتش به اختیاری» که رهبر معظم انقلاب فرمودند از اصول مترقی کار در نظام اسلامی است و هر کدام از ما در هرجایی که هستیم در حد وسع خودمان، بایستی یک قدم رو به جلو برداریم.

این دانشجوی انقلابی با اشاره به مشکلات شهر ورزنه گفت: کمک در فعالیت های فرهنگی شهر ورزنه، کمک به محرومان و مستضعفان، کمک به اشتغال و ازدواج جوانان، همه و همه تنها بخش کوچکی از ابعاد گسترده این مفهوم ارزشمند است.

انتهای پیام/