سرویس: اخبار شهرستان 16:21 - جمعه 20 مرداد 1396

خطیب موقت جمعه ورزنه:

امروز حزب الله لبنان مدافع یک ملت و یک کشور است/ آزادگان افتخار کشور هستند

حجت الاسلام کریمی گفت: در 26 مردادماه سال 1369 اولین کاروان آزادگان که سال ها در اسارت رژیم بعثی عراق بودند به ایران اسلامی بازگشتند که این آزادگان عزیز با مقاومت و صبر و استقامت در راه انقلاب ماندند و امروز افتخار این کشور هستند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام احمد کریمی ظهر امروز در جمع نمازگزاران در محل مسجد جامع شهر ورزنه ضمن دعوت به تقوای الهی و پرهیز از گناه به آیه 92 سوره مبارکه اعراف اشاره و اظهار کرد: حضرت شعیب پیامبر در قومی زندگی می کرد که مردم آن قوم در نهایت نعمت و رفاه بودند و این رفاه طلبی آن ها باعث تکذیب شعیب پیامبر شد و خداوند عذابی سخت بر آن ها نازل کرد.

خطیب موقت جمعه ورزنه به عذاب عظیم از نظر علامه طباطبایی مفسر قرآن اشاره و افزود: از نظر علامه طبا طبایی عذاب عظیم عذاب قوم شعیب وثمود می باشد که انچنان سخت بوده که دیگر اثری از زندگی در آن سرزمین نبود گناه قوم شعیب پیامبر مالی و کم فروشی بود.

وی تصریح کرد: امروز یکی از آسیب های جامعه همین گران فروشی، کم فروشی و مال اندوزی است که در بین مردم رواج یافته است واین اشرافی گری طغیانگری را به وجود می آورد اگر ثروت دست عده ای باشد وبه جامعه تزریق نشود که اشتغال صورت گیرد این ضربه وناتوانی یک جامعه را به وجود می آورد.

 حجت الاسلام کریمی در خطبه دوم نماز جمعه شهر ورزنه به روز صنایع کوچک اشاره و اظهار کرد: از صنایع سنتی و کوچکی  که در جای جای این کشور وجود دارد باید به صورت جد حمایت کرد و خیلی از این صنایع کوچک و اشتغال زا که از بین رفته است را باید احیا کرد.

امام جمعه موقت ورزنه به روز تشکل ها و مشارکت اجتماعی اشاره و افزود: برون رفت از مشکلات امروز جامعه در گرو همدلی و همفکری همه گروه ها و جریانات سیاسی و غیر سیاسی است و نیاز عزم ملی برای یک انقلاب درونی و انقلاب اقتصادی برای رفع تمام مشکلات می باشد.

حجت الاسلام کریمی به روز مقاومت اسلامی اشاره و تصریح کرد: در جنگ 33 روز حزب الله با رژیم غاصب اسرائیل به واسطه ایستادگی ،مقاومت و ایمان به خدا مردم تحت رهبری سید حسن نصرالله بر این رژیم پیروز شد و این نماد مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم وستم شد امروز حزب الله لبنان مدافع یک ملت و یک کشور است در صورتی که دشمنان اسلام جنبش مقاومت حزب الله را تروریست می نامند.

وی  سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی ایران اشاره و افزود: در 26 مردادماه سال 1369 اولین کاروان آزادگان که سال ها در اسارت رژیم بعثی عراق بودند به ایران اسلامی بازگشتند که این آزادگان عزیز با مقاومت و صبر و استقامت در راه انقلاب ماندند و امروز افتخار این کشور هستند.

 حجت الاسلام کریمی به روز دحوالارض اشاره و بیان داشت: روز دحو الارش روزی است که بعد از طوفان نوح وفروکش کردن آب زمین از کعبه شروع به گسترش نمود  که روز بسیار با عظمتی است وان شا الله بتوانیم از روزه این روز بهره مند بشویم.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.