اصفهان شرق

پيروزي حزب‌الله سند افتخاري در كارنامه جهان اسلام است

کدخبر: 141169
1396/05/20 در ساعت 16:14

به گزارش اصفهان شرق، خطیب نماز جمعه محمدآباد با گرامي داشت سالروز مقاومت دليرمردانه حزب‌الله لبنان، فرا رسيدن سالروز پيروزي قهرمانانه حزب‌الله در جنگ 33 روزه را كه به نام روز مقاومت اسلامي نامگذاري شده است، مايه افتخار جهان اسلام دانست.

حجت الاسلام کوهگرد اين پيروزي را اوج عزت و افتخار عزيزاني دانست كه با مقاومت در مقابل ارتش سرا پا مسلح رژيم صهيونيستي و شكست مفتضحانه اين رژيم غاصب، افتخاري ديگر بر افتخارات خود افزودند.

وی خاطرنشان كرد: پيروزي حزب‌الله سند افتخاري در كارنامه جهان اسلام است.

خطيب جمعه شهر محمدآباد پيروزي حزب‌الله را سند حقانيت حزب‌الله و وسيله قضاوت مردم جهان در مورد جنايت‌هاي صهيونيست‌ها دانست.

وي محبوبيت حزب‌الله را نتيجه مقاومت مردم ايران اسلامي در مقابل زياده‌خواهي‌هاي سران استبداد دانست و خاطرنشان كرد: پيروزي انقلاب اسلامي در ايران سبب ايجاد روحيه مضاعف در ملت‌هاي زير ستم شده است.

خطیب نماز جمعه با اشاره به سالروز ورود آزدگان به کشور، افزود: یکی از دشواری های دوران اسارت این بود که اسرا باید در بین نیروهای دشمن که به ابزارهای مختلف مجهز بودند، مقاومت کرده و ایمان خود را نیز حفظ می کردند.

وی از سالروز ورود آزادگان به کشور به عنوان روزی به یاد ماندنی یاد کرد و ادامه داد: این روز در تاریخ ایران به ثبت رسیده و جاودانه خواهد ماند.

وی اظهار کرد: در طول 300 سال گذشته هر زمان جنگی علیه ایران انجام شده یک قطعه از آن جدا شده و تنها جنگی که در آن حتی یک وجب از خاک ایران از دست نرفت، دوران دفاع مقدس بود.

حجت الاسلام کوهگرد تاکید کرد: حضور آزادگان در جامعه الگوی مناسبی برای جوانان است تا بتوان در مسیر توسعه کشور گام های بلندتری را برداشت.

خطیب نماز جمعه با اشاره به سخنان رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر این که مسئولیت در نظام اسلامی تکلیف و امانت است نه حق، گفت: از دیدگاه امام علی(ع) مدیریت و مسئولیت پذیری نقشی کلیدی در جامعه اسلامی ایفا می کند چرا که سوء مدیریت می تواند همان مقدار سرمایه های اندک را هم هدر بدهد و جامعه را به قهقرا و عقب مانده گی بکشاند.

حجت الاسلام کوهگرد گزینش مدیران اسلامی را ایمان، تقوا، خضوع در برابر فرامین الهی، عدل،حق گویی،نداشتن طمع و حرص، گشاده رو در برخورد، ساده زیست و حافظ بیت المال بودن برشمردند.

خطیب نماز جمعه با توجه به معرفی اعضا و تشکیل کابینه دولت دوازدهم و انتخاب شهرداران شهرها توسط منتخبین شورای شهر پنجم گفت: یک مدیر اسلامی باید شایستگی و کارایی داشته باشد باید از پس مسئولیتی که به او محول شده است بر بیاید و از رابطه و آشنا گرایی بپرهیزد.

حجت الاسلام کوهگرد در خصوص پذیرش مسئولیت به حدیثی از رسول خدا پرداخت و تصریح کرد: هر کس جلودار امام عده ای از مسلمانان گردد در حالی که می داند در بین مسلمانان بهتر از او وجود دارد پس خائن به خدا، رسول خدا و مسلمانان خواهد بود.

انتهای پیام/