سرویس: اخبار شهرستان 14:00 - پنجشنبه 19 مرداد 1396

در بازدید از مرکز مدیریت تالاب بین المللی گاوخونی مطرح شد؛

حفاظت از محیط زیست نیازمند فرهنگ‌سازی است/لزوم بازنگری در رفتار با طبیعت

حجت الاسلام شامحمدی امام جمعه شهر ورزنه و هیئت همراه از سرمحیط بانی و مرکز مدیریت تالاب بین المللی گاوخونی بازدید کردند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام شامحمدی امام جمعه شهر ورزنه و هیئت همراه از سرمحیط بانی و مرکز مدیریت تالاب بین المللی گاوخونی بازدید کردند.

امام جمعه شهر ورزنه در این دیدار که با پخش سخنان مقام معظم رهبری در خصوص حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی آغاز شد، به مناسبت ولادت امام رضا ع و روز محیط بان از زحمات محیط بانان و حافظان طبیعت تشکر و قدردانی کرد.

حجت الاسلام شامحمدی با بیان این نکته که قرآن از اخلا کنندگان در طبیعت به عنوان مفسد فی الارض یاد می کند، تاکید کرد: راه رسیدن به خدا سلامت، تمام دستورات دین نیز برای سلامت است و یکی از انواع سلامت، سلامت محیط زیست بوده و سرمایه گذاری برای حفظ آن نیز برای سلامت و برای رسیدن به کمال است.

وی افزود: باید با نظارت دقیق و بی اغماض، با قاطعیت کسانی که شرایط زیست محیطی را دچار مشکل می کند برخورد کرد و با گسترش نهادهای مردمی و مشارکت دادن مردم در فرهنگ سازی حفاظت جدی از محیط زیست اهتمام شود.

امام جمعه شهر ورزنه با اشاره به اهمیت محیط‌ زیست، افزود: محیط‌ زیست و اهمیت آن در زندگی امروز نسل بشر، امری است که نمی‌توان از آن به سادگی گذشت.

رئیس سر محیط بانی  محیط زیست تالاب بین المللی گاوخونی با بیان این که باید یک بازنگری کلی در رفتارمان نسبت به طبیعت و محیط زیست داشته باشیم، گفت: طبیعت و محیط زیست یک امانت است که خداوند در اختیار ما قرار داده است و آیندگان نیز حق دارند از این منابع استفاده کنند.

رضا نامدار  افزود: اگر حقوق دیگران و نسل های بعد را محترم نشماریم و رعایت نکنیم، فردای روز قیامت باید پاسخگوی اعمال خود باشیم.

 انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.