سرویس: اجتماعی 15:00 - جمعه 20 مرداد 1396

عضو شورای عالی فضای مجازی:

چند‌ بار در جلسه عالی فضای مجازی نسبت به خطرات اینستاگرام ‌هشدار دادم/برخی‌ها ‌با نگاه‌های سیاسی ‌مانع از ‌هرگونه اقدام ‌‌شدند

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه چند‌ بار در جلسه عالی فضای مجازی نسبت به خطرات اینستاگرام ‌هشدار دادم، گفت: برخی‌ها ‌با نگاه‌های سیاسی ‌مانع از ‌هرگونه اقدام ‌‌شدند.

به گزارش اصفهان شرق، رسول جلیلی در همایش فصل وصل با تاکید بر لزوم برگزاری چنین همایش‌هایی و تحقق ایجاد فضای مجازی ملی اظهار داشت: آنچه که در مورد تجارت الکترونیکی در فضای مجازی وجود دارد، نوعاً خلق نیست بلکه جابه‌جایی است. هر چند سایت‌هایی فرهنگ مغازه‌داری را به حالت خرید اینترنتی ایجاد کرده، اما باید وارد اقتصاد آلوده نشوند و مالیات‌ها را پرداخت کنند.

عضو شورای عالی فضای مجازی، با اشاره به اهمیت محتوای ویدیویی در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: یکی از تحولات فضای مجازی توجه بیش از اندازه به ویدئوهاست. این موضوع سبب شده که خانواده‌ها نیاز زیادی به پهنای باند داشته باشد.

وی افزود: در موضوع اینترانت یا شبکه ملی اطلاعات که قرار است پهنای اطلاعات زیاد با هزینه کم در اختیار مردم قرار بگیرد این موضوع مطرح است که آیا در این فضا محتوای کاملا قابل تایید بارگزاری می‌شود یا خیر؟ امنیت هم در حوزه فنی و هم در حوزه محتوایی قابل استفاده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به امنیت قابل قبول در فضای مجازی، گفت: ما باید در امنیت محتوایی نیز برای مخاطبان به اید‌ه‌آل‌ها برسیم.

عضو شورای عالی فضای مجازی در پاسخ به سئوالی مبنی بر علت عدم فیلترینگ اینستاگرام اظهار داشت: سلب با سیاست آمیخته شده است. یک جاهایی فرهنگ فدای سیاست شده است. چندین بار در جلسه عالی فضای مجازی مطرح شده که اینستاگرام از تلگرام خطرناک‌تر است و تلگرام را رها کرده و اینستاگرام را مورد بررسی قرار دهید. اما نگاه‌های سیاسی برخی افراد مانع از ایجاد هرگونه اقدام و نوآوری در این زمینه شده است.

عضو شورای عالی فضای مجازی در پایان تاکید داشت: واقعا شرایط فعلی از زمان جنگ سخت‌تر شده و ما ماندیم که در شرایط سخت تکلیف‌مان را انجام دهیم. مسئله کنونی ما بحث اجتماعی است که باید با یک ظرافت خاصی حرکت کنیم.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.