سرویس: اجتماعی 13:07 - پنجشنبه 19 مرداد 1396

مدیرکل ثبت احوال اصفهان

سال 1430 جمعیت جوان کشور درگیر خدمت‌رسانی به سالمندان می‌شوند/ اصفهان در پروژه کارت ملی از دیگر استان‌ها عقب است

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان روند افزایش جمعیت کشور را نابسمان توصیف و تک فرزندی را بزرگ‌ترین مصیبت امروز عنوان کرد و گفت: با این روند تا سال 1430 جامعه پیری داریم که به شدت نیاز به حمایت‌های دولتی دارد.

به گزارش اصفهان شرق، حسین غفرانی کجانی اظهار داشت: در سال‌های اخیر مدرنیته و فناوری‌های جدید خیلی از مشاغل را کنار زد و به ورطه فراموشی سپرد؛ اما خبرنگاری و کار رسانه با تغییر قالب اهمیت بیشتری پیدا کرد.

وی افزود: مردم از فضای مجازی و کانال‌های غیررسمی نمی‌توانند پاسخ نیازهای خود را دریافت کنند؛ خبرگزاری فارس از جمله رسانه‌هایی است که اعتبار آن اعتماد مردم را به دنبال دارد.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با بیان اینکه مقوله جمعیت از سوی رهبر انقلاب بارها تأکید شده است، گفت: ثبت احوال نخستین دستگاهی بود که پس از ابلاغ سیاست‌های جمعیت به موضوع وارد شد.

وی  روند افزایش جمعیت را نابسمان توصیف و تک فرزندی را بزرگ‌ترین مصیبت امروز عنوان کرد و ابراز داشت: با این روند تا سال 1430 جامعه پیری داریم که به شدت نیاز به حمایت‌های دولتی دارند.

غفرانی تأکید کرد: ژاپن در حالی که جزو 3 کشور پیر دنیا بوده اما با توجه به مهاجرت نخبگان به این کشور پویاست، این موضوع نیازمند بررسی و ارائه راهکار است که در کنار افزایش جمعیت برای کاهش جمعیت جوان و فعال از هم اکنون برنامه‌ریزی کنیم.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی رشد جمعیت، تصریح کرد: چالش‌هایی وجود دارد که رسانه می‌تواند برای حل آن‌ها کمک کند.

غفرانی در ادامه یادآور شد: موضوع دیگر که در اصفهان با آن مواجه هستیم، طرح الکترونیکی کردن کارت‌های ملی است؛ اصفهان در پروژه کارت ملی از دیگر استان‌ها عقب است.

وی با بیان اینکه با استقرار کامل این طرح بلوغ فکری وجود دارد و فصل جدیدی در فناوری در زندگی است، گفت: نیاز داریم که فرهنگ‌سازی در این حوزه اتفاق بیفتد تا 150 هزار کارت ملی که صادر شده به دست شهروندان برسد.

علی صالحی خاطرنشان کرد: وجود تعامل میان رسانه و دستگاه‌های اجرایی از انتشار اخبار کذب جلوگیری می‌کند و چنین دیدارهایی به ارتقای کیفیت خبر کمک می‌کند.

وی در پایان با اعلام آمادگی برای توسعه همکاری‌ها با نهادهای مختلف بیان داشت: می‌توانیم در راستای رفع نیازهای مردم و پیشرفت کشور بر اساس اسناد بالادستی در همه زمینه‌ها به ویژه حوزه سبک زندگی و مقوله رشد جمعیت با ادارات مربوطه از جمله اداره کل ثبت احوال همکاری ویژه‌ داشته باشیم.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.