سرویس: اجتماعی 08:04 - پنجشنبه 19 مرداد 1396

استاندار اصفهان:

صندوق‌های حمایت از کشاورزی در اصفهان تقویت شوند/ افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در بخش آبیاری‌ نوین

استاندار اصفهان گفت: با توجه به شرایط خاص استان باید سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در بخش آبیاری‌های نوین و تغییر الگوی کشت انجام شود و بر همین اساس باید صندوق‌های حمایت از بخش کشاورزی در استان تقویت شود.

به گزارش اصفهان شرق، رسول زرگرپور در دیدار سید عبدالکریم رضوی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی اظهار داشت: علی‌رغم اینکه اصفهان یک استان صنعتی است و کشاورزی در سایه صنعت قرار گرفته و با خشکسالی‌های چندساله مواجه بوده است ولی کشاورزی در استان جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی به نیروهای زبده و باتجربه در بخش کشاورزی استان اشاره کرد و افزود: همین موضوع سبب شده است که علی‌رغم خشکسالی و کاهش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی در استان، میزان تولید محصولات کاهش پیدا نکند.

استاندار اصفهان اضافه کرد: با توجه به شرایط خاص استان باید سرمایه گذاری‌های بیشتری در بخش آبیاری‌های نوین و تغییر الگوی کشت انجام شود و بر همین اساس باید صندوق‌های حمایت از بخش کشاورزی در استان تقویت شود.

وی با بیان اینکه استان‌هایی که با خشکسالی مواجه‌اند نیازمند سرمایه گذاری‌های بیشتری هستند، افزود: زمانی که استانی با خشکسالی مواجه می‌شود حجم فعالیت‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند و فرصت و انرژی که در این بخش صرف می‌شود هم از بعد توجیه اجتماعی و هم از بعد مسائل ترویجی و کمک و مساعدت قابل مقایسه با دیگر استان‌ها که مشکل خشکسالی ندارند، نیست.

زرگرپور افزود: با توجه به بلوغ بالای سیاسی مردم اصفهان، مطالبات آن‌ها نیز جدی‌تر است و انتظارات بیشتری از مسئولان دارند که این انتظارات باید برآورده شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و در کنار آن معضلات استان گفت: میزان اعتبارات دولتی اصفهان نسبت به پولی که به خزانه واریز می‌کند بسیار ناچیز است و اصفهان در دریافت اعتبارات دولتی جزو استان‌های ردیف آخر است، ولی با این حال باید میزان اختصاص اعتبار به صندوق‌های حمایتی از محل اعتبارات تملک دارایی استان بررسی شود.

استاندار اصفهان افزود: مدیریت استان کمک خواهد کرد که صندوق‌های حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی قوت بیشتری یابد تا با مدیریت درست، بخشی از مشکلات استان در بخش کشاورزی از این منظر برطرف شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی نیز در این دیدار اظهار داشت: این صندوق با هدف حمایت از توسعه سرمایه گذاری در زیربخش‌های زراعت و باغبانی، دامداری و دامپروری، جنگل و مرتع، شیلات و آبزیان و صنایع و خدمات مرتبط با وظایف وزارت جهاد کشاورزی فعالیت می‌کند.

عبدالکریم رضوی با بیان اینکه صندوق‌های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی با هدف صندوق حمایت از تشکیل سرمایه و تقویت حجم و کیفیت سرمایه‌گذاری و تولیدکنندگان و فعالان تشکیل شده‌اند، افزود: این صندوق‌ها به تقویت مالی بخش کشاورزی می‌پردازد و با توجه به اینکه یک بخش غیر دولتی است کشاورزان با سرمایه‌گذاری خودشان تقویت می‌شوند و خوشبختانه در طول مدت فعالیت خود عملکرد مثبتی داشته است.

وی با بیان اینکه در طول چند سال گذشته با تدابیر صورت گرفته اتفاقات خوبی در بحث صندوق‌های حمایت کشاورزی صورت گرفته است، اظهار داشت: 5 درصد اعتبارات تملک دارایی استان‌ها می‌تواند به افزایش سرمایه این صندوق‌ها اضافه گردد که در این ارتباط لازم است استان‌ها مساعدت لازم داشته باشند.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.