اصفهان شرق

رفتار زشت نمایندگان مجلس در برخورد با موگرینی، هزینه های سنگینی برای کشور دارد

کدخبر: 141029
1396/05/18 در ساعت 03:11

کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به اینکه شورای نگهبان بر اساس پرونده موجود هر فرد، صلاحیت افراد را در کاندیداتوری مشخص می کند، گفت: حرکت نمایندگان مجلس و سلفی گرفتن آنها با موگرینی به نوعی به فرهنگ هر فرد باز می گردد نه تایید فرد توسط شورای نگهبان و قطعا اینکه چرا باید خادمان ملت عاشق سلفی گرفتن در فضای مجلس با خانم موگرینی، باشند باید بررسی شود.

رمضانعلی غلامرضایی اظهار کرد: وقتی فردی از فیلتر ورود به مجلس رد می شود، یعنی شورای نگهبان کار خود را به درستی انجام داده است و بعد از ورود به مجلس نوبت نمایندگان است که سعی کنند خودشان را مضحلکه دست دنیا نکنند.

وی افزود: آنچه که از رفتار نمایندگان سلفی بگیر، برداشت می شود (عدم اعتماد، خود کم بینی و خودباختگی) است و اگر به عمق حرکت نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که همان افرادی که نسبت به تحریم ایران توسط استکبار واهمه داشتند، امروز با آمدن خانم غربی، خودشان را می بازند و سلفی با یک زن خارجی را بر همه چیز ترجیح می دهند.

تحلیل گر سیاسی با اشاره به اثرات سیاسی برجام، تاکید کرد: به حراج گذاشتن سرمایه های مادی و معنوی یک کشور، یکی از اثرات سیاسی، سلفی نمایندگان در صحن مجلس است و نمایندگان دیگر نیز باید رفتار صحیح و شکل اجرایی مطلوب در مجلس را مطالبه کنند.

وی از کاهش مطالبه گری مردم در مواجهه با رفتارهای بد اطرافیان ابراز نگرانی کرد و تاکید کرد: مردم کشور باید در خود، رفتار مطالبه گری را به وجود آورند تا به واسطه یک حرکت بی فکرانه عده ای سلفی بگیر در حین ورود موگرینی، برای نظام هزینه های سنگین را نتراشند.

غلامرضایی خاطرنشان کرد: حرکت برخی نمایندگان مجلس به نوعی حرکت ذلیلانه بود و در مقابلش هیچ بهانه و عذری وارد نیست و توجیهی را نمی توانیم از نمایندگان سلفی بگیر بپذیریم.

وی افزود: مردمی که نمایندگان سلفی بگیر را با سرانگشت خودشان انتخاب کردند باید بدانند که مطالبه گری کردن بر حسب قانون، اثرات مطلوبی برای کشور می گذارد و جای هر گونه ابهام را خواهد بست.

انتهای پیام/ ش