اصفهان شرق

سفلی خادمان ملت با موگرینی، شان نظام را زیر سوال برد

کدخبر: 141026
1396/05/18 در ساعت 02:37

کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به سلفی پرحاشیه نمایندگان مجلس با خانم موگرینی گفت: این گونه رفتار ها در مجلس به انتخاب مردم برمی گردد و مردم باید در رابطه با انتخاب فرد اصلح کمی تفکر کنند.

محمود معلمی اظهار کرد: سلفی گرفتن با خانم خارجی در صحن مجلس به نوعی تحقیر کردن ملت توسط نمایندگان سلفی بگیر بود زیرا با این رفتار زشت خود، شان نظام را زیر سوال بردند.

وی افزود: شورای نگهبان باید در این رابطه نفوذ کند زیرا این حرکت، رفتار مردم کوچه و باز نبود بلکه خادمان ملت در این قضیه نقش اول را ایفا کردند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه مجلس راس امور است و نظیر این حرکت ها، دور از شان خادمان ملت است، تصریح کرد: قطعا خانم موگرینی در این رابطه در بازگشت به کشورش توضیح می دهد و این توضیح به ضرر ملت است زیرا رفتار، زیبنده افرادی نیست که توسط ملت انتخاب شده و باید در مجلس قانون تصویب کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید عکس العمل مناسبی توسط ناظران شورای نگهبان و مردم شهرستان ها و همچنین ائمه جمعه شهرهایی که نمایندگانشان این حرکت نامربوط را انجام دادند، صورت گیرد تا نمایندگان بدانند، زیر ذره بین مردم شهرشان هستند.

معلمی با اشاره به اینکه برخی این رفتار نمایندگان را به شورای نگهبان ربط می دهند، تاکید کرد: شورای نگهبان کلیات رفتاری و زندگی نامه کاندیدا را بررسی می کند و قطعا ضامن رفتار بعدی آنها در مجلس نیست بلکه فرد باید تشخیص دهد که رفتاری که انجام می دهد، آسیب فراوان به نظام خواهد زد و با عذرخواهی ساده به هیچ وجه تمام نمی شود.

وی گفت: مردم باید در انتخاب نماینده نهایت دقت را انجام دهند تا به واسطه انتخابشان، نماینده ای وارد مجلس نشود که حاشیه برای نظام به بار آورد و رفتارش زبانزد خاص و عام گردد.

انتهای پیام/ ش