سرویس: تولیدی 01:52 - چهارشنبه 18 مرداد 1396

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی:

انفعال دولتمردان در برابر تحریم های جدید، آمریکا را جَری می کند/ آقای ظریف، مشکلات را نمی توان از طریق چت و ایمیل حل کرد!

محمود معلمی گفت: متاسفانه دولتمردان در برابر تحریم های جدید، حرکت انفعالی در پیش گرفتند در صورتی که این رفتار ما، دشمن را چند قدم به جلو سوق خواهد داد.

کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به اینکه تحریم های جدید مادر تحریم ها و به صورت اتوماتیک و جامع بر کشور ایران روا داشته شد، گفت: این تحریم ها به خودی خود سخت است و قطعا دامنه وسیعی را درگیر قضیه می کند که باید توسط دولتمردان بررسی و پاسخی قاطع داده شود.

محمود معلمی اظهار کرد: باید به تحریم های اخیر به صورت هوشمندانه و قاطع پاسخ گفت و حرکتی انجام داد که ما را یک قدم به بازگشت فناوری هسته ای کشور نزدیک کند زیرا دشمنان نقطه اقتدار کشور را هدف قرار گرفته اند و قطعا در مراحل بعدی اقدامات ددمنشانه تری انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه کره شمالی اقتدار خود را در برابر تحریم حفظ کرد، افزود: قطعا اگر همچنان منفعلانه در برابر تحریم ها وارد شویم، آمریکا قدم های بعدی را بر علیه ایران بر می دارد و در این صورت سیاست خارجه ما باید به جای مواضع ملتمسانه، حرکتی قاطع از خود نشان دهد.

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: کشور ترکیه در صادرات از ما پیشی گرفت و امروز اگر با کشورهای همسو تبادل و همکاری نداشته باشیم، نمی توانیم جبهه اقتصادی علیه آمریکا ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در بخش هسته ای چرخه کامل سوخت هسته ای کاملا متوقف است، تصریح کرد: ما باید به دنبال راه اندازی یکی از فاز های هسته ای باشیم و یک گام به جلو برداریم تا دشمن به وضوح مشاهده کند که ایران در برابر عهد شکنی آمریکا، پاسخی قاطع دارد.

معلمی خاطرنشان کرد: برخی مواقع دشمن فکر می کند، آنچه ایران از توان خود خبری می کند یک شعار است ولی با مشاهده توان موشکی ایران احساس خطر را به خوبی در دشمن می توانست مشاهده کرد، به همین ترتیب ایران باید توان بازگشت هسته ای خودش را به بیگانگان نشان دهد و به خبر اکتفا نکند.

وی با توجه به اینکه فشار افکار عمومی بر دولتمردان می تواند باعث به وجود آمدن حرکت قاطعانه در پاسخ به تحریم های جدید باشد، بیان کرد: اینکه آقای ظریف می گویند من از طریق ایمیل به آمریکا فشار وارد می کند، کاملا اشتباه است بلکه باید افکار عمومی به مطالبه گری برآمده و از دولتمردان بخواهند، پاسخی قاطع به دشمنان بدهند.

انتهای پیام/ ش

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.