سرویس: دین و اندیشه 10:45 - چهارشنبه 18 مرداد 1396

به منظور انجام صحیح مناسک حج؛

۱۲۷۰ روحانی، معین و معینه، زائران حج تمتع را همراهی می کنند

یک هزار و ۲۷۰ روحانی؛‌ معین و معینه زائران حج تمتع را به منظور انجام صحیح اعمال و مناسک حج همراهی می کنند.

به گزارش اصفهان شرق، روحانیون کاروان ها نقش مهم و اثرگذاری در ارتقای آگاهی های دینی زایران به ویژه درباره مناسک حج دارند.

پاسخ به مسائل شرعی؛ حضور جلسات انس و معرفت ؛‌ آموزش مناسک حج و بیان احکام و سخنرانی درباره اهمیت و فضلیت حج از جمله مواردی است که توسط روحانیون کاروان ها انجام می شود.

در جلسه هماهنگی و توجیهی روحانیون کاروان ها که در مدینه منوره برگزار شد؛  حجت الاسلام و المسلمین سید جواد مظلومی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، پس از تشریح فرآیند فعالیت فرهنگی در موسم حج، از روحانیون کاروانها خواست  تا زائران خود را نسبت به حساسیت ها و مسائل فرهنگی کشور میزبان توجیه نمایند تا شاهد کمترین آسیب ها در حج باشیم.

در ادامه این همایش، حجت الاسلام و المسلمین حاجی ابراهیمی، مدیر محصولات فرهنگی توضیحاتی را در خصوص محصولات فرهنگی تهیه شده برای موسم حج ارائه کرد و از روحانیون کاروان ها خواست تا با فعال کردن شورای فرهنگی کاروانها، نسبت به اجرای برنامه های فرهنگی در کاروان ها باهدف استفاده حداکثری از فرصت حضور در سرزمین وحی اهتمام بیشتری بورزند.

در این مراسم دکتر دکتر مافی مسئول مبارزه با بیماریهای واگیردار وزارت بهداشت و درمان در موسم حج، با اشاره به شیوع بزرگترین اپیدمی وبا در کشور یمن که با توجه به قرابت جغرافیایی امکان تسری آن به زائران وجود دارد، تنها راه پیشگیری از این بیماری مسری را آموزش دانست و از روحانیون خواست در جلسات توجیهی و آموزشی و فرهنگی با زایران ؛ رعایت مسائل بهداشتی از سوی زایران را نیز یادآوری کنند.

انتهای پیام/ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.