سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 20:35 - سه شنبه 17 مرداد 1396

شهردار محمدآباد:

هویت فرهنگی ما باید به دنیا صادر شود/ رسالت اصحاب رسانه برای معرفی گردشگری شهرها لازم است

مهدی نصر اصفهانی گفت: اگر شورای شهر نگاهش به مقوله گردشگری مفید و همسو نباشد، قطعا شهر ضرر می کند.

به گزارش اصفهان شرق، شهردار شهر محمد آباد، عصر امروز در جمع اصحاب رسانه با تبریک روز خبرنگار گفت: رسالت اصحاب رسانه برای معرفی شهرها و همچنین گردشگری مهم و ضروری بوده و قطعا کار صاحبان قلم در این زمینه بسیار ارزشمند است.

مهدی نصر اصفهانی با اشاره به اینکه شرق اصفهان با خشکسالی دست و پنجه نرم می کند، اظهار کرد: باید نگرش مردم از سمت کشت های آب بر به سمت اشتغال پایدار همچون ارتقاء صنعت گردشگری سوق داده شود.

وی افزود: صنعت گردشگری در قالب بوم گردی و اکوتوریسم دسته بندی می شود و باید حاکمیت به دنبال شناسایی نقاط گردشگری بوده و بخش خصوصی را حمایت و فعال کند زیرا اداره میراث به تنهایی نخوهد توانست قدم مفیدی در گردشگری مناطق بردارد و به راحتی اعتبار ترمیم آثار باستانی را تامین کند.

شهردار محمدآباد با بیان اینکه شهرداری در چهار سال اخیر توانست، ارگ تاریخی محمد آباد را به جاذبه توریستی تبدیل کند، تاکید کرد: موزه مردم شناسی کار مشترک شهرداری و سازمان میراث بود که با بودجه دولتی به عنوان فاز اول ارگ تکمیل شد و در فاز بعدی شهردار با استفاده از ظرفیت بومی محلی توانست به احیای ارگ دست زند تا بتواند محیط مناسبی را برای جذب گردشگر از سراسر کشور فراهم آورد.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید اهمیت گردشگری را به درستی متوجه شوند، خاطرنشان کرد: نیروی انسانی ظرفیت بی نظیر برای شهرهاست و مردم باید متوجه این مطلب بشوند که سود حاصل از گردشگری به جیب خودشان می رود و از این بابت منتفع خواهند شد و قطعا بخش خصوصی علاوه بر حمایت حاکمیت، حمایت مردمی را برای حفظ حیات خود می طلبد.

نصر اصفهانی تصریح کرد: مردم شرق اصفهان با اصالت و دارای ارزش های بی نظیری هستند و باید در کنار ارتقاء گردشگری شهرها، هویت فرهنگی مردم را به دنیا معرفی کرد.

وی با بیان اینکه باید همه شرق اصفهان زیر نظر گردشگری پایدار قرار گیرد، گفت: اعتقاد ما توسعه گردشگری در تمامی شرق اصفهان است و باید از ریشه به دنبال ترمیم و اصلاح آثاری برآییم که جزئی از تاریخ و اصالت منطقه محسوب می شود.

شهردار شهر محمدآباد با تاکید بر اهمیت برگزاری جشنواره های محلی در سطح شهرها، افزود: با برپایی جشنواره هایی نظیر اینجا سرزمین من است و شرکت در جشنواره های محلی استانی و کشوری به درستی و با صرف هزینه باصرفه می توان شهر را به دنیا معرفی کنیم و قطعا اگر شورای شهر نگاهش به سمت گردشگری نباشد، شهر ضرر بزرگی می کند.

در پایان این جلسه از خبرنگاران و اصحاب رسانه تجلیل به عمل آمد.

فاطمه معتمدی خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه سفلی و همچنین زهرا شجاعی سردبیر اصفهان شرق به پاس زحماتی که در حیطه گردشگری شرق اصفهان داشتند از دست شهردار لوح تقدیر دریافت کردند.

انتهای پیام/ ش

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.