سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 15:12 - سه شنبه 17 مرداد 1396

موسوی لارگانی در نطق میان دستور:

دولت به نظرات منتقدین و استفاده از نیروهای ارزنده و انقلابی توجه کند/ آمریکا با تهدید ایران جایگاه خود را در جهان زائل‌تر می‌کند

نماینده مردم فلاورجان در مجلس گفت: در شرایطی که دولت کم خرد آمریکا دست از خباثت و دشمنی دیرینه با اسلام و ایران برنداشته هر روز با تهدید و تحریم محدود نظام اسلامی جایگاه نازل بین‌المللی خود را زائل‌تر می‌کند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌السلام سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی امروز به عنوان ناطق میان دستور در صحن علنی مجلس ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران جزو مظلوم‌ترین و ساعی‌ترین نیروها هستند.

وی افزود: فرا رسیدن روز خبرنگار فرصتی است برای یادآوری مشکلات و مصائب فراوان و همچنین موانع متعدد و سختی که فعالان رسانه با آن روبرو هستند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، ناامنی شغلی و دریافت‌های نه چندان مطلوب در مقایسه با سایر کشورها را از مهمترین معضل خبرنگاران در شرایط کنونی کشور خواند و تصریح کرد: باید از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری دوازدهم تصریح کرد: هر دو مراسم به صورت باشکوه و با حضور مقامات عالی‌رتبه کشورهای مختلف برگزار شد که نشان از اوج قدرت نظام مقدس جمهوری  اسلامی و تعاملات مثبت و سازنده و بر پایه اصول عزت، حکمت و مصلحت است.

موسوی لارگانی اضافه کرد: در شرایطی که دولت کم خرد آمریکا دست از خباثت و دشمنی دیرینه با اسلام و ایران برنداشته و هر روز با تهدید و تحریم مجدد نظام اسلامی جایگاه نازل بین‌المللی خود را زائل‌تر می‌کند، این حضور باشکوه در مراسم تحلیف حاوی نکات ارزشمندی است.

نماینده مردم فلاورجان در ادامه ریشه‌کنی فقر و فساد،‌ عمل کردن طبق برنامه ششم، اهمیت دادن به اتحاد مردم و مسئولان، توجه به نظرات منتقدین، مردمی بودن و همچنین استفاده از نیروهای با ارزش و انقلابی را از جمله مهمترین توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ عنوان کرد و گفت: لازم است دولت دوازدهم با کمک سایر قوا در عمل به آن بکوشند.

موسوی لارگانی ادامه داد: ضروری است قوای مقننه، قضاییه و مجریه با تعامل و حفظ موجب بین خود، به دولت برای اجرای برنامه‌ها کمک کنند. از هم گسیختگی و تفرقه‌ بین قوا موجب بی‌ثباتی و سوء استفاده دشمن می‌شود و همچنین بر روند رو به رشد کشور تاثیر منفی می‌گذارد.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی در بخش دیگری از نطق خود ضمن تشکر از حضور هوشمندانه اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس در استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری و ورود قاطعانه به بحران زاینده‌رود، خطاب به دولت و مجلس یادآور شد: مصوبات کمیسیون امنیت ملی باید سریعا اجرا شود تا قرابت فرهنگی مردم استان‌های مختلف در فلات مرکزی کشور بیش از این دچار تخطئه نشود.

وی همچنین به مشکلات موجود در حوزه انتخابیه خود هم اشاره کرد و افزود: به زاینده رود ظلم شده و در حال حاضر حریم این رودخانه به ویژه در بالادست به حراست و مراقبت نیاز دارد. تخریب‌ها و بی‌انضباطی‌هایی که در بالا دست این رودخانه انجام شده باعث بروز مشکلاتی شده است و وزارت نیرو در خواب زمستانی به سر می‌برد.

وی بر همین اساس اضافه کرد: بیش از 3 سال از تصویب مصوبه 9 ماده‌ای احیای حوزه آبریز زاینده رود می‌گذرد اما همچنان رودخانه مرکزی کشور با مشکلات زیادی دست به گریبان است.

وی در بخش پایانی نطق خود به دیگر مشکلات موجود در حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و از مسئولان مربوطه خواستاری رسیدگی هر چه سریعتر به آنها شد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.