سرویس: اجتماعی 10:45 - سه شنبه 17 مرداد 1396

هشدار رئیس پلیس فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به حجاج:

حمل داروهایی از مشتقات مواد مخدر در فرودگاه مجازات های سنگینی دارد

رئیس پلیس فرودگاه شهید بهشتی اصفهان گفت: بر اساس ماده ۱۷ قانون مبارزه با مواد مخدر چنانچه در مرزهای ورودی و خروجی کشور از جمله مرز هوایی فرودگاه از فردی مواد مخدر یا داروهایی که از مشتقات مواد مخدر کشف شود، ضمن تشکیل پرونده قضایی، به مدت یک تا ۵ سال از کشور ممنوع الخروج خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق، سرهنگ حمیدرضا زیودار در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: عملیات اعزام حجاج استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری در قالب ۴۴ کاروان از هفته گذشته آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۸۰۰ نفر زائراز فرودگاه اصفهان بدون کوچکترین مشکلی عازم مدینه منوره شده اند، توصیه هایی به آن دسته زائرانی که قرار است در روزهای آینده عازم سرزمین وحی شوند، داشت.

رییس پلیس فرودگاه شهید بهشتی اصفهان گفت: بر اساس ماده ۱۷ قانون مبارزه با مواد مخدر چنانچه در مرزهای ورودی و خروجی کشور از جمله مرز هوایی فرودگاه از فردی مواد مخدر یا داروهایی که از مشتقات مواد مخدر همچون متادون کشف شود، ضمن تشکیل پرونده قضایی، از زمان قطعی شدن حکم به مدت یک تا ۵ سال از کشور ممنوع الخروج خواهد شد.

وی تصریح کرد: این مجازات بی شک در کشور عربستان سخت تر و سنگین تر خواهد بود، بنابراین توصیه می شود چنانچه فردی به دلیل بیماری ناچار به استفاده از این داروها است، هنگام ورود به فرودگاه به هیچ عنوان این داروها را با خود حمل نکند زیرا در صورت کشف توسط ماموران پلیس که از افراد با تجربه و متخصص هستند، بر اساس ماده قانونی ذکر شده از سفر باز خواهند ماند.

زیودار با اشاره به اینکه برخی داروهای کدئین دار هستند که بر اساس تجویز پزشک معالج حمل آنها در کشور ما جرم نیست اما در کشور عربستان حمل این داروها جرم تلقی می شود، ادامه داد: لیست این داروها در اختیار کاروان ها قرار داده شده که+زائران باید به لیست داروها توجه کنند تا با مشکلی مواجه نشوند.

وی یاد آور شد: همچنین برخی از داروهای گیاهی هستند که از نظر شباهت ظاهری با مواد مخدر یکسان هستند مثل شیرین بیان که ممکن است برای پلیس عربستان ناشناخته باشد، لذا توصیه می شود از حمل این دارو هم خودداری شود.

رییس پلیس فرودگاه شهید بهشتی اصفهان افزود: زائرانی که بیماری دیابت یا ناراحتی قلبی دارند، حتماً نسخه پزشک خود را همراه داشته باشند و قبل از بازرسی به ماموران پلیس فرودگاه نشان دهند.

وی با اشاره به مقررات بازرسی فرودگاه گفت: زائران و مدیران کاروان های اعزامی حتماً باید ۴ ساعت قبل از زمان پرواز در فرودگاه حضور داشته باشند و آگاه باشند که حمل هر گونه مایعات، اسپری، مواد آتش زا، اشیاع برنده به داخل هواپیما ممنوع است.

زیودار تاکید کرد: حداکثر میزان مبلغ مجاز همراه زائران خانه خدا ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

وی با اعلام شماره تلفن ۳۵۲۷۵۰۶۸ پلیس فرودگاه اصفهان، گفت: پلیس فرودگاه اصفهان به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سؤالات مسافران است.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.