سرویس: تولیدی » خبر پوششی 04:23 - جمعه 16 اسفند 1392

نایب رییس مجلس در یادواره شهدای دانشجوی شرق اصفهان در هرند:

مردم شرق اصفهان پیکر واحدی هستند که شناسنامه آنها قرآن است

نایب رییس مجلس در یادواره شهدای دانشجوی شرق اصفهان گفت: مردم شرق اصفهان شما یک پیکر واحدید و نام شهرها و بخش ها را کنار بگذارید و با هم وحدت و انسجام داشته باشید.

به گزارش اصفهان شرق: یادواره شهدای دانشجوی شرق اصفهان با حضور مسئولین کشوری و استانی در بیت الحسین شهر هرند برگزار شد.

این یادواره به نام سردار شهید آقا بابایی و 20 شهید دانشجوی شرق اصفهان با معنویت وصف نشدنی برپا شد.

در این یادواره صحنه های زیبایی از دفاع مقدس و سربلندی ایران زمین به تصویر کشیده شد.

در این راستا میهمان ویژه این برنامه حجت الاسلام ابو ترابی نائب رییس مجلس شورای اسلامی در ابتدای بیانات خود مردم شرق اصفهان را مردمی با ایمان خواند و اظهار کرد: در یادواره شهدای دانشجوی شرق اصفهان یاد آنهایی را گرامی می داریم که در مبارزه با استکبار جهانی مانند نگینی درخشیدند و مراتب بالای ایمان و ایثار خود را به نمایش  گذاشتند، مردم بزرگواری که امروزهم در حاشیه زاینده رود و در خطه شرقی شهرستان اصفهان با مشکلات سخت و جانکاه خشکسالی دست و پنجه نرم می کنند  و به یاری خدای متعال در سایه رحمت واسعه حق و تلاش مسئولین، مدیران اجرایی و نمایندگان استان انشاالله این سختکامی ها به شادی ها مبدل شود.

Vater-Mark11455

وی در کنار نمایندگان مردمی شهر اصفهان بودن را افتخاری بزرگ دانست و تصریح نمود: بنده مفتخر هستم که در خانه ملت در کنار نمایندگان سخت کوش اصفهان نظیر دکتر کامران و مهندس فولادگر و در معییت فرماندار متدین و کارآزموده شهرستان جناب کفیل در مجلس یاد بود سردار شهید حاج اکبر اقا بابایی و شهدای دانشجوی شرق شهرستان حضور یافته ام.

نایب رییس مجلس اسلامی با اشاره به پرورش شهدا در زیر سایه اموزه های دینی عنوان کرد:

در این گونه مجالس که مزین به نام شهدا می باشد می بایست به مکتب قران زانو زد مکتبی که دانشجویان شما در این مکتب درس شهادت آموختند  و پدران و مادران در سایه آموزه های دینی هزاران شهید تقدیم جامعه دادند و از این خانه ها انسان هایی پرورش یافتند که به دنبال وظیفه بودند و وظیفه را به درستی شناختند و در حالی که می توانستند در دانشگاه به تحصیل ادامه دهند در سایه ایمان، وظیفه شناس شدند و راه جبهه جنوب را بر مسیر کلاس و دانشگاه مقدم داشتند و می بایست توجه داشت که اگر آنها به نبرد نمی رفتند امروز ایران اسلامی به یک دانشگاه بزرگ تبدیل نمی شد که بیش از 4 میلیون دانشجو داشته باشد.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه به دو معقوله صبر اشاره و افزود: ای اهل ایمان اهل صبر باشید و صبر و استقامت کلید هر موفقیت است، انسان با همه سختی ها روبرو است و در سایه استقامت می توان بر مشکلات پیروز شد و انسانهایی که اهل صبر نباشند زندگی شان در دنیا تلخ است و در عالم اخرت از سعادت بی بهره اند و در این میان صبر در کنار ایمان، همان صبر در کنار حق می باشد.

وی در ادامه دشمنان را در برابر خواست نظرات مستکبرانه صبور خواند و گفت: حوزه نخست صبر در برابر دشمن است، دشمنان اسلام اهل صبر هستند و از منافع نامشروعشان دست برنمی دارند و ملت اسلام اگر امریکا لشگر کشی کرد و جبهه کفر مقابل شما قرار گرفت صبرکنید و مبادا صبر شما از استقامت دشمن کم تر باشد صبر شما در دفاع مقدس کمر امریکا را شکست و صبر شما بود که 8 سال جنگ در برابر همه جهان را تجربه کرده است و در کارنامه ایران صبر نمره اول را دارد.

حجت الاسلام ابوترابی از ایستادگی اسرای جنگ تحمیلی و استقامت در برابر دشمنان گفت:  خانواده شهدا می دانید که اسرا یک بار هم برای اینکه به خانه برگردند نامه ای به مسئولین در برابر صلح ندادند و پیامشان برای مسئولین ایران این بود که ما در کنار آرمان های امام ایستاده ایم و شما تا پیروزی نهایی با دشمن سر ستیز داشته باشید و حال کدام کشوری این ازادگان را تجربه کردند.

نایب رییس مجلس با اشاره به قدرت منطقه ای ایران در اعترافات آمریکا خاطر نشان کرد: وقتی رییس جمهور امریکا با خبرنگار مواجه شد، سوالات خبرنگار او را وادار کرد به برخی از واقیعیت ها اعتراف کنند. وقتی امریکا گفت ایران به دلیل تحریم وادار به مذاکره شده است با این سوال خبرنگار روبرو شد که اگر تحریم، ایران راپای میز مذاکره اورده است چرا تحریم را ادامه نمی دهید تا به نتیجه نهایی برسید و امریکا مجبور شد به اقتدار ایران اذعان کند.

وی به اقتدار ایران اشاره و افزود:  ایران کشور مقتدر و داری راهبرد روشن است ایران کشور کوچک نیست و به دلیل اقتدار ایران دشمن مجبور شد  با ایران به مذاکره بنشیند زیرا حمله نظامی ایران را از پای در نیاورد چون این ملت از پیام قران الهام گرفتند و آبرو را تفسیر کردند.

وی در ادامه به خلق حماسه سیاسی ملت ایران اشاره  و خاطرنشان کرد: تحریم ها به جای اینکه صفوف ملت ایران را دچار اسیب قرار دهد باعث شد حماسه سیاسی 24 خرداد 92 خلق شود یعنی ملت ایران اهل استقامت هستند و مدتی بعد کلمات تهی از ارزش مقامات ارشد امریکا حماسه ساسی 22 بهمن 92 را خلق کردیم  و ایران را در قله اقتدار قرار داد.

حجت الاسلام ابوترابی در ادامه با توجه به اهم موضوعات مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری افزود: اگر می خواهید ایران اسلامی دارای اقتدار سیاسی و اقتصادی و حرکت پر شتاب علمی به یک قدرت بزرگ اقتصادی تبدیل شود باید مسئولین و مردم اقتصاد مقاومتی را در دستورکار خودشان قرار دهند. دو رکن کلیدی اقتصاد مقاومتی ان است که افراد در خانه ها از مصرف بی رویه بپرهیزند. ملت ایران اگر دنبا ل مدیریت مصرف نباشیم و دولت مردان و مسئولین و مردم کشو را ارزان اداره نکنند از تولید باز می مانیم.

وی با توجه به اینکه ما می توانیم در عرصه اقتصاد مقاومتی باشند تصریح نمود:  حداقل می بایست کاری کرد که کشور متکی بر نفت و گاز نباشد بلکه اقتصادی مبتنی بر دانش و علم داشته باشند. ما می توانیم یک قدرت  اقتصادی باشم و برای  آب زاینده رود دهها پیدا کنیم و مدیران با توجه به دانش و پژوهش در این مورد کمک کنند.

حجت الاسلام ابوترابی توصیه ای به مردم شرق اصفهان داشت: مردم شرق اصفهان شما یک پیکر واحدید نام شهرها و بخش ها را کنار بگذارید،  شما زنان و مردان شرق اصفهان مانند همه ی ملت ایران اهل حسینیه هستید و شناسنامه شما قران است شناسنامه شما اسلام و و جود امام حسین است نه نام این شهر یا نام این بخش ما حسینی هستیم و اهل دین واحد هستیم باید وحدت و انسجام داشته باشیم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.