سرویس: سیاسی » بین الملل 15:00 - یکشنبه 15 مرداد 1396

تحولات منطقه؛

شهر السخنه، بزرگترین پایگاه داعش در شرق استان حمص آزاد شد

شب گذشته نیروهای متحد وارد شهر السخنه شدند و پس از درگیری های نفس گیر ، صبح امروز توانستند این شهر را به کنترل خود درآورند.

به گزارش اصفهان شرق،  آخرین تحولات میدانی از شرق استان حمص سوریه حاکیست، نیروهای ارتش و رزمندگان جبهه مقاومت پس از درگیری های سنگین توانستند شهر السخنه را از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج و آزاد کنند.

یک منبع میدانی در شرق استان حمص خبر آزادی سازی شهر السخنه را تایید کرد و گفت: شب گذشته نیروهای متحد وارد این شهر شدند و پس از درگیری های نفس گیر ، صبح امروز توانستند این شهر را به کنترل خود درآورند.

السخنه در شمال شرقی شهر باستانی «تدمر» و ۵۰ کیلومتری جبهه نبرد با داعش در «دیرالزور» است.

این شهر، ۳ استان الرقه، دیرالزور و حمص را به یکدیگر متصل می کند و وجود میادین گازی و نفتی اهمیت این شهر را چند برابر کرده است.

السخنه کلید ورودی نیروهای سوری برای پیشروی به سوی استان دیرالزور محسوب می شود و در صورت پاکسازی کامل آرامش به شرق استان حمص پس از ۵ سال باز می گردد.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت عصر روز گذشته توانستند مواضع خود را در ارتفاعات راهبردی « الطنطور» در غرب شهر السخنه تثبیت کنند.

تسلط بر این ارتفاعات به معنای اشراف کامل بر شهر السخنه و مقدمه ای برای ورود به این شهر بود. از غروب روز گذشته نیروهای متحد از محورهای غرب، جنوب و جنوب غرب عملیات نهایی را برای ورود به شهر السخنه شروع کردند و با حملات سنگین، مواضع تروریست های داعش را هدف قرار دادند.

انتهای پیام/مشرق

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.