سرویس: دین و اندیشه 08:30 - یکشنبه 15 مرداد 1396

نماینده ولی‌فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان کشور:

لزوم «دغدغه خدمت به مردم» در بچه های انقلابی/ برخی برای مطامع خود حاضرند ارزش ها را به زیر بکشند

نماینده ولی‌فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان کشور خطاب به گروه‌های فرهنگی و ارزشی، گفت: بچه‌های مؤمن انقلابی باید دغدغه خدمت خداپسندانه به مردم را داشته باشند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌ اکبری عصر دیروز شنبه، در نشست همدلی و همگرایی فعالان فرهنگی در سالن اجتماعات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با اشاره به فرمایشی از امام رضا علیه‌السلام، اظهار کرد: امام معصوم به دیدار و اخوت با یکدیگر توصیه و سفارش کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان کشور بابیان اینکه در کارها از تخریب یکدیگر بپرهیزید، گفت: کسانی که در مقام تخریب مؤمنان برمی‌آیند هم به خود و هم به دیگران آسیب می‌رسانند.

وی با اشاره به برخی از تعاریفی که از فرد مؤمن و انقلابی می‌شود، اظهار کرد: متأسفانه برخی در این‌گونه تعاریف دایره را تنگ مو محدودیت ایجاد می‌کنند ولی بالعکس بچه‌های مؤمن و انقلابی باید جذب حداکثری داشته باشند.

حجت‌الاسلام اکبری در خصوص راهبرد فعالان جبهه انقلاب اسلامی، گفت: به نظر بنده باید در ابتدا جذب مخاطب داشته باشیم و نیاز هست در این رابطه هم‌اندیشی انجام دهیم نباید در این موضع ضعیف عمل کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان کشور با اشاره به خود انتقادی اظهار کرد: باید مراقب باشیم تفکر ناب آتش به اختیار فرهنگی را وارد چرخه مقاصد قدرت سیاسی نیاوریم، چراکه برخی برای مطامع خود حاضرند مسائل ارزشی را به زیر بکشند.

وی بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند کار فرهنگی تمیز، گفت: کار فرهنگی را باید به‌صورت هنرمندانه، خوب و حساب‌شده انجام دهیم.

حجت‌الاسلام اکبری با تأکید به مراجعه به سیره اولیای خدا، اظهار کرد: همچون این سیره باید بدانیم که قبل از ورود به دعوت، باید در لباس خدمت دربیاییم.

نماینده ولی‌فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان کشور با تصریح اینکه اولیای خدا نگاه ابزاری به مردم نداشتند، گفت: نباید مردم را ابزاری برای رسیدن به اهداف خود قرار دهیم، باید آن‌ها را نیز همراه کنیم.

وی دعوت در محیط خدمت را سفارش پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومان علیه‌السلام بیان و اظهار کرد: روحانیون در جامعه اسلامی باید طوری رفتار کنند تا مردم از آن‌ها باارزش‌های والا یاد کنند.

حجت‌الاسلام اکبری فاصله گرفتن از روحیه خدمتگذاری به مردم را یک‌آفت عنوان کرد و گفت: سال های ابتدای انقلاب خیلی بیشتر از امروز این روحیه در بین مردم و مسئولان وجود داشت ؛ اردوهای جهادی یک فرصت مغتنمی است که ما را یاد فعالیت‌های اول انقلاب می‌اندازند، در قالب این حرکت عده‌ای مخلصانه و صادقانه به خدمت مردم می‌پردازند.

نماینده ولی‌فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان کشور با اظهار اینکه باید برای مشکلات مردم هم دغدغه مند باشیم، تأکید کرد: بچه‌های مؤمن انقلابی باید دغدغه خدمت به مردم را داشته باشند و در این مسیر گام بردارند، آنگاه مردم نیز به گروه‌های ارزشی جذب می‌شوند.

وی با توصیه به فعالان فرهنگی و به دستگیری از مردم، گفت: نباید به سمتی حرکت کنیم که مساجدمان تبدیل به حالتی همچون کلیسا و کنیسه‌ها شود و فقط در زمان‌های خاص درب های آن باز و در مابقی ساعات روز بسته باشد.

حجت‌الاسلام اکبری توصیه کرد: بچه‌های ارزشی، مسجدی و فرهنگی باید به میان مردم بروند و با آن‌ها ارتباط صمیمی برقرار کنند.

نماینده ولی‌فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان کشور با اشاره به کمبود مسجد در سطح کشور، گفت: نباید از ظرفیت مساجد حاضر غافل شویم.

وی اظهار کرد: باید قدرت خود را از اتصال به مردم جذب کنیم، مساجدمان را مأمنی برای حل مشکلات مردم بکنیم و گوش شنوا برای مشکلاتشان باشیم.

انتهای پیام/صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.