سرویس: غیر تولیدی 08:00 - شنبه 14 مرداد 1396

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر؛

تاکید جدی در مساله حج، وحدت امت اسلامی است/ حجاج در آرامش کامل هستند

سرپرست حجاج ایرانی در بدو ورود به مدینه النبی گفت: مساله وحدت و همبستگی امت اسلامی محور فعالیت‌های سازمان حج و زیارت در حج تمتع ۹۶ است.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر نماینده، ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی؛ در بدو ورود به مدینه النبی، تاکید جمهوری اسلامی ایران را حفظ و تقویت وحدت امت اسلامی دانست و اظهار داشت: مساله وحدت و همبستگی امت اسلامی محور فعالیت‌های ما در حج تمتع ۹۶ است.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر  با بیان این مطلب که در حج هرگز به دنبال طرح مسائل فرقه‌ای و طائفه‌ای نبوده و نیستیم؛ خاطر نشان کرد: همواره مساله وحدت و همبستگی امت اسلامی و تقریب مذاهب مورد توجه جدی و اهتمام ما بوده است.

وی مساله امنیت حرمین شریفین را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: زائران همه کشور‌های اسلامی و به ویژه زائران کشورمان همگی به وحدت و همبستگی امت اسلامی می‌نگرند و در سفر حج باید بکوشیم معنویت و اتحاد مسلمانان را ارتقا بخشیم.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت با ابراز خرسندی از حضور زائران کشورمان در حج تمتع امسال؛ ابراز امیدواری کرد امسال حج مطلوبی انجام شود و حجاج کشورمان با حجی مقبول و سعیی مشکور؛ به کشور بازگردند.

سرپرست حجاج ایرانی؛ اقدامات انجام شده در روند عملیات حج ۹۶ را خوب توصیف کرد و در عین حال ابراز امیدواری کرد تا با تسهیلات بیشتر؛ روز به روز شرایط بهتری برای ارایه خدمات به زائران فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه تلاش کارگزاران حج تمتع ۹۶ در بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به ثمر نشست، تصریح کرد: حجاج ما بحمدالله در آرامش کامل هستند و ما این اطمینان را به مردم می‌دهیم که روز‌های آینده شرایط بهتری فراهم شود.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر افزود: همان طور که بار‌ها گفتیم امسال به دلیل حساسیت‌های ویژه‌ای که وجود دارد، مساله امنیت، سلامت؛ عزت و کرامت حجاج برای ما در درجه اول اهمیت قرار دارد، لذا از مسئولان مربوطه در کشور میزبان انتظار داریم برای تحقق آن از هیچ کوششی دریغ نورزند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون استقبال از حجاج ایرانی مطلوب بوده و ما ضمن تشکر انتظار داریم روز به روز این فرآیند بهتر شود و شرایط مطلوب تری پیش رو داشته باشیم.

آغاز کار هیئت 10 نفره کنسولی وزارت امور خارجه در مدینه منوره

وی در پاسخ به پرسشی درباره حضور هیئت کنسولی وزارت امور خارجه در مدینه منوره گفت: بحمدالله اکنون هیئت ۱۰ نفره کنسولی وزارت امور خارجه کشورمان در مدینه حضور یافته و کار خود را آغاز کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر همچنین درخصوص ارایه خدمات پزشکی به زائران کشورمان گفت: امسال مجوز راه اندازی 4 درمانگاه در مدینه منوره را گرفته ایم و کادر پزشکی در درمانگاه‌ها مستقر هستند و در صورت نیاز زائران برای ادامه درمان به بیمارستان‌های سعودی اعزام خواهند شد و بحث راه اندازی بیمارستان در مدینه نیز با حضور کادر پزشکی کشورمان همچنان در دست پیگیری است.

نماینده، ولی فقیه و سرپرست زایران ایرانی خانه خدا همچنین در بدو ورود به ستاد عملیات مدینه منوره در جمع کارگزاران و خدمتگزاران زایران ایرانی گفت: باید فرصت خدمت به ضیوف الرحمن را غنیمت بشماریم و همه تلاش و مساعی خویش را برای ارایه خدمت به حجاج کشورمان بکار بندیم.

وی شرایط فعلی را مطلوب ارزیابی و ابراز امیدواری کرد با فراهم شدن شرایط و تسهیلات بهتر؛ شاهد حجی مطلوب و آرام باشیم و زائران کشورمان از برکات معنوی حرمین شریفین هرچه بیشتر بهره ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر تاکید کرد: بدون شک همکاران و خدمتگزاران زائران خوب در بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت همه تلاش خود را برای ارایه خدمت و انجام وظایف محوله بکار خواهند گرفت.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.