اصفهان شرق

لزوم پیگیری کمبود مخازن ذخیره آب شرب عشایر نصرآباد در استان چهارمحال و بختیاری

کدخبر: 140716
1396/05/13 در ساعت 20:27

بخشدار جرقویه سفلی در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به بازدید دو روزه مسئولان بخش جرقویه و شهر نصرآباد از مناطق اسکان عشایر نصرآباد در استان چهارمحال و بختیاری گفت: مسائل و مشکلات عشایر جرقویه در مناطق یلاقی باید مد نظر مسئولان قرار گیرد تا بتوان با شناخت معضلات و حل آن، دغدغه های حاکم بر این قشر زحمت کش را برطرف کرد.

حسن جعفری هرندی اظهار کرد: اهدای بسته های فرهنگی با موضوع نماز به خانواده ها، از جمله اهدافی است که در بازدید های دوره ای دنبال می شود.

وی با اشاره به اینکه فضای باز و تابش نور خورشید می تواند فرصتی مطلوب برای جذب انرژی خورشیدی مهیا کند، افزود: در این بازدید بسته های روشنایی خورشیدی به عشایر نصرآباد اهدا و اموزش ابتدایی استفاده از این بسته ها به خانواده ها داده شد.

بخشدار بخش جرقویه سفلی اذعان کرد: تبلیغ و احیاء زکات در بین عشایر از جمله موضوعات مهمی بود که در بین خانواده ها به آن پرداخته شد زیرا عشایر از جمله خانواده هایی هستند که به دلیل شغل و مال خود، نقش فعالی در پرداخت زکات خواهند داشت.

وی با اشاره به مشکلاتی که در بین خانواده عشایر مطرح است، با تاکید بر رفع و پیگیری مشکلات این قشر، خاطرنشان کرد: بالا بودن اجاره مرتع،
کمبود مخازن ذخیره آب شرب، نداشتن حمام و بعضآ حمله خرس و گرگ به گله های گوسفند عشایر، از جمله مشکلاتی است که باید توسط مسئولان تا رفع کامل آن پیگیری شود.

عشایر نصراباد بیشتر در مناطق یلاقی استان چهار محال و استان فارس چادر برپا می کنند و این کوچ هر ساله از اوایل خرداد تا پایان شهریور ادامه دارد.