سرویس: اجتماعی 20:27 - جمعه 13 مرداد 1396

بخشدار جرقویه در بازدید از عشایر نصرآباد خبر داد:

لزوم پیگیری کمبود مخازن ذخیره آب شرب عشایر نصرآباد در استان چهارمحال و بختیاری

حسن جعفری هرندی گفت: بررسی مسائل و مشکلات عشایر جرقویه در مناطق یلاقی باید مد نظر قرار گیرد تا آسودگی خاطر همراه خانواده عشایر شود.

بخشدار جرقویه سفلی در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به بازدید دو روزه مسئولان بخش جرقویه و شهر نصرآباد از مناطق اسکان عشایر نصرآباد در استان چهارمحال و بختیاری گفت: مسائل و مشکلات عشایر جرقویه در مناطق یلاقی باید مد نظر مسئولان قرار گیرد تا بتوان با شناخت معضلات و حل آن، دغدغه های حاکم بر این قشر زحمت کش را برطرف کرد.

حسن جعفری هرندی اظهار کرد: اهدای بسته های فرهنگی با موضوع نماز به خانواده ها، از جمله اهدافی است که در بازدید های دوره ای دنبال می شود.

وی با اشاره به اینکه فضای باز و تابش نور خورشید می تواند فرصتی مطلوب برای جذب انرژی خورشیدی مهیا کند، افزود: در این بازدید بسته های روشنایی خورشیدی به عشایر نصرآباد اهدا و اموزش ابتدایی استفاده از این بسته ها به خانواده ها داده شد.

بخشدار بخش جرقویه سفلی اذعان کرد: تبلیغ و احیاء زکات در بین عشایر از جمله موضوعات مهمی بود که در بین خانواده ها به آن پرداخته شد زیرا عشایر از جمله خانواده هایی هستند که به دلیل شغل و مال خود، نقش فعالی در پرداخت زکات خواهند داشت.

وی با اشاره به مشکلاتی که در بین خانواده عشایر مطرح است، با تاکید بر رفع و پیگیری مشکلات این قشر، خاطرنشان کرد: بالا بودن اجاره مرتع،
کمبود مخازن ذخیره آب شرب، نداشتن حمام و بعضآ حمله خرس و گرگ به گله های گوسفند عشایر، از جمله مشکلاتی است که باید توسط مسئولان تا رفع کامل آن پیگیری شود.

عشایر نصراباد بیشتر در مناطق یلاقی استان چهار محال و استان فارس چادر برپا می کنند و این کوچ هر ساله از اوایل خرداد تا پایان شهریور ادامه دارد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.