سرویس: اخبار شهرستان 16:16 - جمعه 13 مرداد 1396

امام جمعه شهر نصرآباد:

دولت باید پاسخی مقتدرانه به عهدشکنی آمریکا دهد

حجت الاسلام کمال دشتی گفت: بر اساس نظر هیات مذکور امریکا با تصویب تحریم های جدید بندهای 26 و 28 و 29 برجام را نقض کرده و باید پاسخی مقتدرانه، متناسب و هوشمندانه به این عهد شکنی امریکا داده شود.

به گزارش اصفهان شرق، در سالروز ولادت باسعادت امام رضا علیه السلام حضرت حجت الاسلام و المسلمین کمال دشتی امام جمعه محترم نصرآباد با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: نزدیک شدن به امام زمان علیه السلام به عنوان منبع نور باعث دوری از گناه و افزایش تقوا می شود و ما باید افکار و رفتار و گفتار خود را بررسی کنیم تا آنچه باعث فاصله و دوری ما از امام زمان علیه السلام گردیده را اصلاح و برطرف نماییم.

وی با بیان اینکه شک و شبهه و سوالات بی جواب باعث مشغول شدن فکر و سرگردانی روح می گردد گفت: کم صبری و علم اندک و معرفت ناچیز باعث دوری از امام می شود.

نامبرده ضرورت حفظ جان امام را یکی از دلایل غیبت بر شمرد و در پاسخ به این شبهه که مگر امام زمان علیه السلام از شهادت هراس دارند یا مگر جان ایشان چه تفاوتی با پیامبران و دیگر ائمه علیهم السلام دارد؟ تصریح کرد: امام زمان علیه السلام ذخیره الهی. بقیه الله. عصاره. خلاصه و چکیده انبیاء الهی و ائمه علیهم السلام است و برای اجرای وعده حتمی و قطعی خداوند مبنی تحقق عدالت جهانی و حکومت عدل مهدوی باید زنده بمانند و شهادت حضرت قبل از تحقق هدایت و عدالت با حکمت خداوند سازگار نیست. بنابر این برای این که امام بشریت را به هدایت برسانند و عدالت جهانی پیاده شود باید امام زنده بمانند.

کمال دشتی در رابطه با خانواده مهدوی گفت: در خانواده خود فرهنگ مهدویت را عملیاتی سازیم تا خانواده و جامعه مهدوی و زمینه برای ظهور فراهم شود.

امام‌جمعه نصرآباد در خطبه دوم با تبریک سالروز ولادت با سعادت امام رضا علیه السلام و تشریح حدیث سلسله الذهب و اجباری بودن پذیرش ولایتعهدی مامون توسط این امام گفت: جلب رضایت شیعیان. فضیلت امام و مراقبت از امام با هدف زیر نظر داشتن ایشان از جمله اهداف تحمیل این ولایت عهدی بود.

سالروز نهضت مشروطه و صدور فرمان مشروطیت. روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی و بمباران اتمی شهر ناکازاکی ژاپن توسط امریکا با 160هزار کشته و زخمی مواردی دیگر بود که خطیب مذکور پیرامون انها مطالبی ایراد نمود.

امام جمعه نصرآباد همچنین سالروز شهادت سردار سرلشکر بابایی در مرداد 66 و حسین لشکری با 18 سال سابقه اسارت در سال 88 و محمود صارمی و دیپلمات ها در مرداد 77 را تسلیت گفت و با اشاره به نام گذاری 17 مرداد به نام روز خبرنگار گفت: این روز را به خبرنگارانی که در عرصه خبرنویسی. خبرنگاری. شفاف سازی و انتقال خبرهای صحیح تلاش می کنند تبریک می گوییم.

امام‌جمعه نصرآباد در بخش دیگری از خطبه ها به واکنش هیات نظارت بر اجرای برجام اشاره کرد و گفت: بر اساس نظر هیات مذکور امریکا با تصویب تحریم های جدید بندهای 26 و 28 و 29 برجام را نقض کرده و باید پاسخی مقتدرانه، متناسب و هوشمندانه به این عهد شکنی امریکا داده شود و توجه داشته باشیم که مذاکره هیچ تاثیری بر کاهش دشمنی امریکا علیه ما و کاهش تحریم ها ندارد.

حجت الاسلام دشتی در ادامه به تشریح و تبیین فرازهایی از بیانات و توصیه های رهبر معظم انقلاب به کارگزاران حج و حجاج و فرمایشات معظم له در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری پرداخت.

امام جمعه نصرآباد با تشکر از حضور دکتر کامران نماینده مجلس در نماز جمعه نصرآباد و قدردانی از همکاری رئیس و اعضای ستاد نماز جمعه در طول یک سال گذشته . به سفر خود به اتفاق تعدادی از مسوولان شهر و بخش بین عشایر نصرآباد در مناطق ییلاقی با هدف احیای امر زکات اشاره کرد و افزود: از عشایر بابت توجه به امر زکات و از مسوولان به خاطر داشتن دغدغه احیای شعائر اسلامی بسیار تقدیر و تشکر و اعلام می کنم تمامی کمک ها و زکات های جمع اوری شده مانند سال‌های گذشته در اختیار کمیته امداد قرار می گیرد تا بین نیازمندان شهر نصرآباد توزیع و هزینه شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.