اصفهان شرق

مسئولیت امانتی در دست افراد است نه وسیله نان و آب آوردن

کدخبر: 140673
1396/05/13 در ساعت 15:11

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل شامحمدی امام جمعه ورزنه ظهر امروز در جمع نمازگزاران در محل مسجد جامع  ضمن دعوت به تقوای الهی و پرهیز از گناه اظهارداشت: فاصله جامعه ازقرآن برابر است با گرفتاری هاوناهنجاری ها برای جامعه وآسیب هایی که جامعه را تحت الشعاع خود قرار می دهد وقرآن برای هردرد وآسیب جامعه راه درمانی را دارد.

وی فقررا ازدیگر آسیب های جامعه دانست و خاطرنشان کرد:  آیه ای درقرآن  وجودداردکه میفرماید اموال خودرا به نحو باطل مصرف نکنید که استفاده از راه باطل باعث می شود دچاررشوه ، ربا، عدم پرداخت زکات ومالیات خواهند شد که این یکی از آسیب های اجتماعی به شمار می رود.

خطیب جمعه ورزنه  تصریح نمود: از خدا وپیامبرش اطاعت کنید وباهمدیگر نزاع نکنید این فرموده خدادر قرآن است طلاق یکی از مواردی است که سبب آن نزاع در خانواده می باشد پس توجه کنیم که جامعه قرآنی جامعه ای است که در آن آسیب ها وگرفتاری ها وجود نداشته باشد

حجت الاسلام شا محمدی امام جمعه ورزنه درخطبه دوم ضمن تبریک میلاد حضرت امام رضا(ع)  اظهار داشت: آشنایی مردم با فضائل اهلبیت وخصوصا حضرت امام رضا(ع) از وظایف علما وروحانیون بزرگوار است  وبدانیم که امام رضا(ع) گوهری هستند برای ایران اسلامی وماباید بخاطر این نعمت بزرگ شکرگزار خداوند متعال باشیم .

وی  در ادامه  ضمن خوش آمد به حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا صالحیان ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان  افزودند:  حضور ایشان در نماز جمعه ورزنه وهمچنین در نماز جمعه های شهرستان ها مصداق بیانات مقام معظم رهبری است که فرمودند در کار تشکیلاتی مدیر باید حوزه مدیریتی خود را همانند نور افکن زیر نظر داشته باشد تا نقاط قوت وضعف را بشناسد .

امام جمعه ورزنه به بیانات مقام معظم رهبری درجمع کارگزاران حج  اشاره و تصریح کرد: حج بی برائت از مشرکین حج قابل قبولی نیست و مسلمانان باید متوجه این امر بسیار مهم وحیاتی باشند ونباید در امر برائت از مشرکین سستی صورت گیرد لذت طواف خانه خدا و سعی صفا ومروه به برائت از مشرکین است که کنگره عظیم حج بهترین مکان برای مبارزه با ظلم وستم دشمنان اسلام می باشد.

حجت الاسلام شامحمدی به مراسم تنفیذ ریاست محترم جمهور اشاره واظهار داشت: مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهور محترم به دولت جدید توصیه کرده وفرمودند به حل مشکلات و معیشت مردم فرمودند کابینه جدیدباید جوان وانقلابی باشدکه در کابینه دولت مورد استفاده قرار گیرند تا کار جهادی صورت گیرد وتمام همت خودرا مصروف بر طرف کردند مشکلات مردم نماید.

امام جمعه ورزنه به  امانت بودن مسئولیت اشاره و بیان داشت: مسئولیت وسیله آب ونان آوردن برای خود نیست باید مسئولیت را امانت دانست و به فکر آخرت هم بود باید همانند شهید باکری ها در مسئولیت عمل کرد و از نیروهایی استفاده شود که مسئولیت را امانت بدانند ونه حق قانونی خود.

حجت الاسلام شا محمدی ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاری یک رسالت بسیار بزرگ است که عزیزان خبرنگار در سختی ها تلاش می کنند تا اخبار را به مردم برسانند که لازم می دانیم این روز را به همه خبرنگارها خصوصا خبرنگار جهادی، انقلابی وپر کار منطقه بن رود جناب آقای حسن قطبی تبریک بگوییم واز تلاش صادقانه و خالصانه این عزیزان تشکر نماییم.