سرویس: سیاسی 18:10 - جمعه 13 مرداد 1396

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر رهبر معظم انقلاب:

جهان با آپارتاید علمی مواجه است/ امام خمینی مشوق اصلی برای رشد علمی در کشور بود

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: نزدیک به ۴۰ سال از پیروزی انقلاب گذشته و امروز شاهد هستیم همان‌هایی که انقلاب اسلامی را روزی ضد علم معرفی می‌کردند، امروز دانشمندان ما را به شهادت می‌رسانند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قمی ظهر امروز در سالن همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی اصفهان اظهار کرد: مدیران کلان‌شهر اصفهان با راه‌اندازی مرکز خلاقیت‌ها و فناوری‌ها نوین شهری برای خدمت به مردم گام برداشتند.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به حضور 22 کشور خارجی در نخستین نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی فناوری‌های نوین شهری در اصفهان، گفت: این‌گونه کارها باعث تشویق جوانان در داخل کشور برای پیدا کردن راه‌کارهایی برای رفع مشکلات شهری می‌شوند، همچنین توجه عموم مردم برای رفع این مشکلات با استفاده از فناوری‌های نوین جلب می‌کند.

وی برطرف کردن مشکلات مردم و رفع نیازهای عمومی را بر اساس آموزه‌های دینی یک تکلیف شرعی بیان کرد و گفت: وقتی در کلان‌شهرها با مشکلی مواجه می‌شویم حل آن بر تک‌تک ما واجب است.

حجت‌الاسلام قمی با اشاره به برخی از مشکلات شهرها ازجمله معضلات زیست‌محیطی،‌ترافیکی و بهداشتی، تصریح کرد: پیر، جوان، محصل، دانشجو و … باید تمام توان خود را برای حل این مشکلات به کار بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره که در اصفهان برگزار می‌شود را می‌توان به‌عنوان ادای یک تکلیف شرعی برای مدیریت شهری به‌حساب آورد.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به سه سال منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: کشورهایی که با ما زاویه داشتند و در رأس آن‌ها آمریکا تبلیغات گسترده‌ای را علیه انقلابیون به کار گرفتند.

وی ادامه داد: آن‌ها مدعی بودند چون این انقلاب دینی خواهد بود توجهی به علم و فناوری نخواهد داشت و به همین دلیل دانشگاه‌ها و مراکز علمی را به حاشیه خواهد راند.

حجت‌الاسلام قمی به حاشیه راندن خانم‌ها و ظلم به اقلیت‌های دینی را از دیگر تبلیغات سوء دشمن علیه نهضت اسلامی در ایران عنوان کرد و گفت: نزدیک به 40 سال از پیروزی انقلاب گذشته و امروز شاهد هستیم همان‌هایی که انقلاب اسلامی را روزی ضد علم و ضد دانش معرفی می‌کردند امروز برای جلوگیری از پیشرفت‌های علمی نظام اسلامی ایران، دانشمندان ما را به شهادت می‌رسانند.

وی گفت: یک آپارتاید علمی در جهان وجود دارد و آن‌ها می‌گویند باید همیشه به ما محتاج باشید.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر رهبر معظم انقلاب بابیان اینکه در صنایع سدسازی، سلول‌های بنیادی، نانو تکنولوژی، هوافضا و صنایع موشکی جز معدود کشورهایی هستیم که حرفی برای گفتن داریم، گفت: در سال 1357، 10 دانشگاه جامع در کشور داشتیم ولی امروز فقط در اصفهان 25 دانشگاه جامع داریم.

حجت‌الاسلام قمی تأکید کرد: در هیچ کجای جهان اسلام از غرب تا شرق آن به‌غیراز جمهوری اسلامی ایران، هیچ کجا در مقاطع تکمیلی دروس به زبان بومی آن گفته نمی‌شود.

وی گفت: هنر، فرهنگ، دیانت، انقلابی بودن، بینش و دانش سیاسی داشتن و در خط رهبری حرکت کردند همه این‌ها اصفهان را تعریف می‌کنند.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به وجود 230 هزار دانشجو، 25 دانشگاه جامع و 32 هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی در اصفهان، گفت: استان اصفهان در دوران انقلاب اسلامی بیش از 23 هزار شهید تقدیم کشور کرده است؛ اصفهان را با یک عالم ارزشمند مثل شیخ ‌بهایی، یک دانشجوی فرمانده مثل شهید خرازی، یک روحانی ایثارگر مثل شهید میثمی و یک اندیشمند دنیا شناس و انقلابی مثل شهید بهشتی می‌شناسیم، این‌ها همه معرف اصفهان هستند.

حجت‌الاسلام قمی بابیان اینکه قرن بیستم با دو ویژگی متمایز رشد علم و فناوری و جنایات بشر شناخته می‌شود، اظهار کرد: اگر هر یک از این دو موضوع در قرن بیستم را در یک کفه ترازو و همین دو موضوع در مابقی دوران را در یک کفه دیگر بگذاریم، کفه ترازو به طرف قرن بیستم سنگین‌تر است.

وی یادآور شد: 70 سال هست در مسئله فلسطین یک ملت را آواره کرده‌اند.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر رهبر معظم انقلاب تأکید کرد: علم و فناوری وقتی می‌تواند برای شهروندان ما برای همگی رفاه و سعادت را به همراه بیاورد که در کنار اخلاق، معنویت و دین باشد.

حجت‌الاسلام قمی بابیان اینکه در کنار صنعت نساجی و اتومبیل‌رانی،‌ صنعت فرهنگ نیز داریم، اظهار کرد: به همین دلیل در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد که هر طرح علمی و صنعتی یک پیوست فرهنگی نیز داشته باشد.

وی گفت: افتخار ما این است که مشوق اصلی برای رشد علمی و فناوری در کشور اول‌ازهمه امام راحل بود که این فضا را ایجاد کرد.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: سلول‌های بنیادی در کشور از زیر یک‌راه پله آغاز و امروز به این جایگاه بالادست یافته‌ایم.

با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قمی معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر رهبر معظم انقلاب و جمعی از مسئولان کشوری، استانی و شهری اصفهان به خانواده شهید فناوری دکتر مصطفی نیک نژاد نشان افتخار داده شد.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.