سرویس: اخبار شهرستان » ورزنه 12:39 - پنجشنبه 15 اسفند 1392

شهردار ورزنه در روز درختکاری:

با تشکیل نهضت درختکاری ارتباط خود را با طبیعت بالا ببریم

مراسم روز درختکاری صبح امروز با حضور مردم و مسئولان شهر ورزنه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از ورزنه: در این مراسم عموم شهروندان و جمعی از مسئولان شهری از جمله عطایی شهردار، صادقی بخشدار، هاشمی مسئول سازمان و تبلیغات، حوزه بسیج و کلانتری، اعضای شورای اسلامی شهر و بخش بن رود حضور داشتند.

عطایی شهردار شهر ورزنه به این مناسبت گفت:‌ توجه به مقوله درخت و درختکاری نباید به هفته منابع طبیعی و روز درختکاری محدود شود بلکه باید با تشکیل نهضت درختکاری در سراسر کشور ارتباط عمیق‌تری بین انسان و طبیعت برقرار کرد.

وی در ادامه بیان کرد: کاشت درخت و ایجاد فضای سبز در آموزه‌های دینی ما مورد تاکید زیادی قرار گرفته است و نمی‌توان تاثیرات مثبت درختکاری و ایجاد فضای سبز در محیط زندگی خود را نادیده بگیریم.

Vater-Markحح

صادقی بخشدار بن رود با تأکید بر اینکه این منابع ملی تنها متعلق به نسل امروز نیست، بیان نمود: امروز ما وارث منابعی هستیم که گذشتگان در حفظ آن کوشا بودند و نسل‌های آینده نیز مطمئناً به میزان توجه ما در نگهداری و حفظ این منابع می‌نگرند و آیندگان نیز در خصوص نحوه ارزش گذاری و حفظ آنها ما را مورد قضاوت قرار خواهند داد.

وی در ادامه با توجه به اهمیت این روز در روایات تصریح کرد: یکی از زیباترین و پرثمرترین نعمت‌های پروردگار، درخت است و کاشت درخت امری است که اجر اخروی در پی دارد و از حرمت ویژه‌ای برخوردار است، تا حدی که کاشت درخت، نوعی عبادت فرض شده و حتی در این باره روایات معتبری از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است.

شهردار شهر ورزنه در پایان خاطر نشان کرد: تعداد 14 هزار بوته گل و گیاه و500 نهال درخت  برای زیباسازی شهر، میادین و معابر اختصاص داده شده است.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.