سرویس: اجتماعی 18:02 - پنجشنبه 12 مرداد 1396

امام جمعه اصفهان:

دولت برای پرداخت یارانه ها به دنبال مستمندان باشد/ قشر ضعیف جامعه از طرح سلامت کم ترین بهره را می برند

امام جمعه اصفهان با اشاره به مشکلاتی که در نحوه توزیع یارانه ها در جامعه وجود دارد، گفت: این مشکلات در طرح تحول سلامت نیز تسری پیدا کرده، لذا قشر ضعیف جامعه از این طرح کمترین بهره را می برند.

به گزارش اصفهان شرق، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار رئیس و اعضای خیریه بیمارستان الزهرا با اشاره به اشتباهاتی که در توزیع یارانه ها در کشور وجود دارد، اظهار کرد: دولت باید به دنبال قشر ضعیف و مستمند جامعه برای پرداخت یارانه به آن ها باشد، نه اینکه به دنبال حذف ثروتمندان از یارانه ها برود.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه بخش عظیمی از سرمایه کشور برای پرداخت یارانه ها هزینه می شود، گفت: دولت به دلیل پرداختن به یارانه ها از پرداختن به کارهای زیربنایی و ضروری عاجز شده است.

وی ادامه داد: این اشتباه در طرح تحول سلامت نیز تسری پیدا کرده لذا همچنان  قشر ضعیف جامعه از این طرح کمترین بهره را می برند.

مجید رضوانی در ابتدای این دیدار با اشاره به مشکلات بیمارستان های دولتی، اظهار کرد: پس از اجرایی شدن طرح تحول سلامت و کم شدن سهم بیمار از خدمات بیمارستانی، افرادی که تا آن زمان هزینه برخی درمانها را نداشتند به سمت بیمارستان ها سرازیر شدند و امکانات محدود بیمارستانها پاسخگوی نیازهای آنها نیست.

رئیس بیمارستان الزهرا با بیان اینکه خیران کم ترین ورود را به بیمارستان های دولتی دارند، عنوان کرد: شاهد این هستیم که بخش عظیمی از مراجعه کنندگان به بیمارستان های دولتی توان پرداخت هزینه اندک موجود در این بیمارستان ها را نیز ندارند.

وی بدهی بیمه ها را یکی از علت های مهم اخلال در خدمات رسانی به بیماران و پرسنل بیمارستان دانست و خاطرنشان کرد: عدم وجود نقدینگی، ضررهای متعددی چون خرید تجهیزات با قیمت بالاتر، تأخیر در پرداخت حقوق پرسنل و نارضایتی بیماران را در پی خواهد داشت.

رضوانی بیمارستان الزهرا را بزرگ ترین بیمارستان استان و یکی از 10 بیمارستان بزرگ کشور دانست و خاطرنشان کرد: میزان افزایش پرسنل بیمارستانی با میزان افزایش بیماران برابر نیست و مراکز بیمارستانی ما با کمبود پزشک و پرستار مواجه هستند.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.