سرویس: اجتماعی 13:00 - پنجشنبه 12 مرداد 1396

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان:

دختران قربانیان اصلی فضای مجازی هستند

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ارتباط های نامتعارف و رد و بدل کردن تصاویر خصوصی باعث اغفال دختران و سوءاستفاده از آنها شده و می تواند صدمات جبران ناپذیر روانی و عاطفی برای آنان داشته باشد.

به گزارش اصفهان شرق، سرهنگ جهانگیر کریمی در سومین همایش «دختران، حمایت های روانی – اجتماعی؛ توسعه پایدار» با تبریک ایام پربرکت دهه کرامت اظهار کرد: یک قاعده کلی به ما می گوید که دختران در برابر دشواری های زندگی نسبت به سایر افراد جامعه آسیب پذیرتر هستند و بنابراین باید از حمایت های بیشتر نهادهای اجتماعی به ویژه خانواده برخوردار باشند.

وی یکی از دشواری های زندگی دختران را وجود نگاه جنسیتی در برخی خانواده ها عنوان کرد و افزود: متاسفانه هنوز نگاه تبعیض آمیز نسبت به دختران در برخی از خانواده های سنتی وجود دارد و همین عامل سبب بروز آسیب های روانی جدی در آنان را فراهم می کند.

این مقام مسئول اضافه کرد: تحقیقات و یافته های ما حاکی از آن است که دخترانی که با سختگیری های بی جا و غیر مسئولانه و افراطی روبرو هستند به شدت در معرض آسیب قرار دارند و عامل بسیاری از کج رفتاری ها در این قشر را منجر می شود.

فرار از منزل بیشترین و خطرناکترین رفتار در بین دختران  است

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، تاثیرپذیری از همسالان بزهکار را از دیگر آسیب های مورد توجه در دختران دانست و اظهار کرد: تاثیرپذیری دختران از همسالان خود بیشتر است و بنابراین همسالانی که محصول خانواده های آشفته و بزهکار هستند، سبب تباهی زندگی دختران سالم می شوند.

وی واکنش دختران در برابر فاصله طبقاتی و تاثیر پذیری آنان از فضای لوکس را از دیگر آسیب های مورد توجه در دختران عنوان کرد و گفت: دخترانی که خانواده آنان از زندگی سطح پائینی برخوردار است به دلیل میل و کششی به سمت فضای لوکس جامعه دارند زمینه بروز آسیب، فریب، اغفال، و رویاپردازی را برای آنان فراهم می کند که بسیاری از ازدواج های ناموفق، فرار از منزل ها و ترک تحصیل کردن در دختران را می توان ناشی از همین عامل دانست.

کریمی با بیان اینکه امروز دختران یکی از قربانیان اصلی فضای مجازی هستند، عنوان کرد: متاسفانه ارتباط های نامتعارف و رد و بدل کردن تصاویر خصوصی باعث شده که دختران در این فضا از سوی شیادان مورد اغفال و اخاذی و حتی سوءاستفاده قرار گیرند که می تواند صدمات جبران ناپذیر روانی و عاطفی برای آنان داشته باشد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: توصیه ما این است که دختران جوان در صورت مواجهه با چنینمشکلاتی سریعاً به مراکز مشاوره پلیس مراجعه و از حمایت های ویژه این مراکز برخوردار شوند.

کریمی فرار از منزل را بیشترین و خطرناکترین رفتار در بین دختران نسبت به پسران عنوان کرد و با بیان اینکه این نوع رفتار ناشی از نامساعد بودن جو روانی خانواده و کمبود محبت است، گفت: متاسفانه اگر در 24 ساعت اول پس از فرار این موضوع توسط خانواده و دیگر دستگاه ها مدیریت نشود آسیب های جدی از جمله افتادن در دام اعتیاد، ایدز و … در انتظار آنان خواهد بود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، آسیب پذیر بودن جنس دختر در خصوص فوت والدین، بالا رفتن سن ازدواج، شرکت در پارتی ها و مصرف مواد مخدر صنعتی، سوء استفاده های عاطفی، اعتماد زودهنگام و نابجا به جنس مخالف و زندگی در خانواده های آشفته را از دیگر آسیب ها در دختران عنوان کرد و بر لزوم هرچه بیشتر حمایت های روانی و عاطفی از سوی نهادهای اجتماعی به ویژه خانواده از این قشر جامعه تاکید کرد.

انتهای پیام/ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.